A brandenburgi Lauchhammer városában fogja beindítani második európai akkumulátorgyárát a SVOLT, a kínai akkugyártó óriás egy barnamezős beruházás keretein belül a Vestas egy nemrég leállított szélturbina-rotorlapátgyárának átalakítását követően kezdené meg a termelést 2025 elején. Az akkucellagyár tervezett kezdeti gyártókapacitása 16 GWh.
A Great Wall Motors járműgyártó vállalatcsoportból különvált akkumulátorgyártó cég 2020-ban jelentette be első németországi akkucellagyárát, amely a Saar-vidéken épül, és összesen évi 24 GWh akkumulátort biztosít elektromos autók számára. Az már hivatalos, hogy a Stellantis villanyautói ebből a létesítményből is kapnak aksikat.
A SVOLT jelenleg épülő első európai gyára az eredeti tervek szerint 2023-ban kezdené meg a termelést, ám sajtóértesülések szerint komoly csúszásban a cég, és úgy néz ki, 2027-nél előbb nem indulhatnak be a gyártósorok – ezért is különösen fontos a kínaiaknak, hogy mielőbb berendezzék a Vestastól augusztusban átvett gyár csarnokait.
Arról egyelőre nincs információ, hogy milyen cellákat fog gyártani Németországban a SVOLT, de a vállalat az elsők között volt a világon, amely teljesen kobaltmentes kémiát vitt tömeggyártásba.