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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Újabb európai akkugyárat jelentettek be a kínaiak

elektromos autó

A brandenburgi Lauchhammer városában fogja beindítani második európai akkumulátorgyárát a SVOLT, a kínai akkugyártó óriás egy barnamezős beruházás keretein belül a Vestas egy nemrég leállított szélturbina-rotorlapátgyárának átalakítását követően kezdené meg a termelést 2025 elején. Az akkucellagyár tervezett kezdeti gyártókapacitása 16 GWh.

A Great Wall Motors járműgyártó vállalatcsoportból különvált akkumulátorgyártó cég 2020-ban jelentette be első németországi akkucellagyárát, amely a Saar-vidéken épül, és összesen évi 24 GWh akkumulátort biztosít elektromos autók számára. Az már hivatalos, hogy a Stellantis villanyautói ebből a létesítményből is kapnak aksikat.

A SVOLT jelenleg épülő első európai gyára az eredeti tervek szerint 2023-ban kezdené meg a termelést, ám sajtóértesülések szerint komoly csúszásban a cég, és úgy néz ki, 2027-nél előbb nem indulhatnak be a gyártósorok – ezért is különösen fontos a kínaiaknak, hogy mielőbb berendezzék a Vestastól augusztusban átvett gyár csarnokait.

SVOLT Überherrn, Saar-vidék

Arról egyelőre nincs információ, hogy milyen cellákat fog gyártani Németországban a SVOLT, de a vállalat az elsők között volt a világon, amely teljesen kobaltmentes kémiát vitt tömeggyártásba.

Rendelhető a kínaiak kobaltmentes akkucellája

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.