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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ma délelőtt lehullott a lepel a Peugeot 308 új generációjának tisztán elektromos meghajtású változatáról, illetve egész pontosan változatairól, merthogy a modell szedán és kombi kialakítással is kapható. A Stellantis autógyártó csoport részeként működő francia autómárka tavaly márciusban mutatta be a 2007 óta gyártott, és eddig több mint 7 millió példányban eladott 308-as megújított nemzedékét, amely elsőként tárta a vásárlók elé a Peugeot vadonatúj dizájnvilágát, és az új emblémát egyaránt. Akkor a modell hagyományos és plug-in hibrid hajtásláncait prezentálta a gyártó, de röviddel a premier után megerősítette, hogy készül teljesen elektromos változat is.

Megjött a Peugeot 308 a márka új arcával

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

Zéró emissziós hajtáslánccal az autó az e-308 nevet viseli, és 2023 közepétől válik elérhetővé. A Peugeot közleményében állítja, hogy ő a legelső olyan európai autógyártó, amely 100%-ban elektromos kombit dob piacra – arról lehet vitatkozni, hogy a Porsche Taycan Cross Turismót a hagyományos értelemben vett kombik közé soroljuk-e, vagy inkább kombihátsós sportszedánként tekintünk rá, de való igaz, hogy jelenleg nincs nagy választék ebben a szegmensben. A megfizethető kombit kereső vásárlók vagy a kínai MG járművével barátkoznak össze, vagy megvárják a Volkswagen hamarosan érkező újdonságát.

Habár a modell továbbra is a Stellantis EMP2 padlólemezére épült, új hajtásláncot vezet be. Mind a szedánt mind a kombit egy 115 kW-os villanymotor hajtja 260 Nm nyomatékkal, amihez egy újgenerációs akkucsomag párosul 54 kWh bruttó / 51 kWh nettó kapacitással. A 400 V-os akkupakkban lévő cellák kémiája 80%-ban nikkelt, 10%-ban mangánt, 10%-ban kobaltot tartalmaz. A hatótáv körülbelül 400 km, felszereltségtől függően. A közleményben olvasható, hogy a fogyasztás optimalizálása különösen nagy kihívást jelentett a mérnökök számára, de sikerült 12,7 kWh/100 km-es értéket elérniük, amely szerintük kiváló a C szegmensben. A háromfázisú fedélzeti töltő standard, így AC hálózaton 11 kW-tal tölthető az aksi, DC-n pedig 100 kW a max, amely kevesebb mint 25 perces feltöltést tesz lehetővé 20 és 80% között.

Az utastérben a Peugeot i-Cockpit legújabb generációja dominál, amely kompakt, fűtött kormánykerékkel, 3D-s digitális HUD-dal, és 10 colos központi érintőkijelzővel szolgál.

Vételárat egyelőre nem jelentett be a Peugeot, de azt elmondta, hogy bizonyos piacokon teljesen online is meg lehet majd megvásárolni az autót.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.