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 Mary Barry, a GM vezérigazgatója a napokban egy üzleti konferencián beszélt az önvezetéssel kapcsolatos terveikről és víziójukról, de a legnagyobb sajtóvisszhangot az autók áráról és egy versenytársukról mondott szavai keltették. Főleg, ha a sorok között olvasunk. Sokba kerül, sokat hozhat Barra elsősorban a Cruise nevű leányvállalatukról beszélt a Reuters összefoglalója szerint, ez ugyanis évente kétmilliárd dollárt veszít, mégpedig annak ellenére, hogy most már egy ideje pénzért kínálja robotaxi szolgáltatását. General Motors CEO Mary Barra. Forrás: GM A GM vezetője viszont optimista, azt mondja, továbbra is áll az üzleti tervük és a Cruise a jövőben több nagyvárosban, sőt az USA-n kívül is megjelenik majd, és 2030-ra évente 50 milliárd dolláros forgalmat fog generálni. A GM önvezető taxijai a kamerák mellett nagyfelbontású térképeikre és LiDAR érzékelőikre hagyatkoznak, ám emiatt csak korlátozottan képesek kezelni azokat a helyzeteket, amikor egy váratlan útfelújtásba, vagy elterelésbe ütköznek. Az utóbbi időben számos beszámoló született arról, amikor az autók lezárt területre tévedtek, zöld lámpánál nem indultak el és feltartották a forgalmat, vagy valami miatt megálltak egy kereszteződés vagy zebra közepén. Ilyenkor azért van külső segítség, a cég központjából távolról is megpróbálják az autót mozgásra bírni, ha pedig ez nem megy, sofőrt küldenek ki, ám a növekvő incidensek száma miatt San Francisco városa, ahol a legtöbb ilyen tesztüzem fut, mind a Cruise, mind a Waymo szolgáltatásának bővítése ellen tiltakozó levelet nyújtott be a hatóságokhoz. Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős NHTSA is vizsgálódik a panaszok ügyében. Vizsgálat alatt a GM Cruise önvezető autói Ezzel együtt Barra számítása később még bejöhet, de egyelőre még nem látszik egyértelműen az 50 milliárd dollár az ablakban – hasonló okokból nem árazta be még mindig a legtöbb elemző a Tesla árfolyamába sem Musk önvezetéses álmait. Olcsón nem megy Ám az önvezetést érintő kijelentések mellett mondott mást is a GM vezetője, ami elég nagy figyelmet kapott. Barra elismerte, hogy elkéstek villanyautóik kínai bevezetésével, de bízik benne, hogy a következő 18 hónapban debütáló Chevrolet és Cadillac modellek segítenek visszatornászni piaci részesedésüket. Beszédében a GM feje arról is beszélt, hogy a Tesla jelenleg vezető szerepet tölt be a villanyautók technológiájában és gyártási mennyiségében, valamint előnye van abból a szempontból is, hogy mindezt nyereséggel teszi. Ugyanakkor, figyelmeztetett Barra, ez az előny nem lesz örök életű. Kétségkívül azonban a legkeményebb mondata az volt, hogy az akkumulátorok költségei még mindig túl magasak ahhoz, hogy nyereséggel tudjanak villanyautót gyártani a 30-40 ezer dolláros szegmensben. Úgy véli, valamikor az évtized végén, vagy kicsit később jöhet el az árparitás a belsőégésű motorokkal, amikor ez változni tud. A megjegyzés már csak azért is érdekes, mert a GM-nek már 2016 óta van versenyzője ebben az árszegmensben, a Chevrolet Bolt pedig mostanra már ennél is olcsóbb, 26,500 dollárnál indul. És bár ennek a modellnek a gyártása jövőre megszűnik, jön helyett más, az Equinox, amely hasonlóan 30 ezertől indul majd. Ezek szerint, mind a két modell gyártása veszteséges lehet. Equinox EV Az egyik probléma a GM új Ultium cellákra épülő akkupakkja lehet, amely egyelőre csak kis darabszámban készül és igen költségesen lett kialakítva. Az akkupakkok gyártása átmentei problémákba is ütközött, így az idei első negyedévben például mindössze kettő Hummer EV készült. (A másik jelenleg kapható villanyautójuk, a Bolt még LG akkukat használ). Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!