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
auto
2024. 07. 27. szombat

Greenpeace: a magyarok akkugyárat nem, de zöld energiát akarnak

A Greenpeace reprezentatív közvéleménykutatást rendelt, hogy kiderítse, miként gondolkodnak a magyarok az akkugyárakról és a megújuló energiáról.

Az eredmény eléggé ellentmondásos.

Igen

A Greenpeace felmérése hat kérdésben kereste a válaszokat, amelyekből négy az energiamixre, a megújulók szerepére vonatkozott.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Az összes megkérdezett 57 százaléka válaszolta azt, hogy ha ő dönthetne róla, az országnak a megújulók fejlesztésére kellene költenie, 15 százalék pedig az energiatakarékossági és energiahatékonysági beruházásokat emelte ki. Mindössze 15 százalék szorgalmazta az atomenergia, és 9 százalék a fosszilis erőművek fejlesztését.

A szélerőművek telepítése konkrétan soha nem volt megtiltva, de olyan szabályok születtek, amelyek gyakorlatilag ellehetetlenítették az ilyen projekteket az elmúlt években. Most úgy néz ki ebben változás várható, így megkérdezték mit gondol a lakosság a szélenergia szerepéről. A válaszadók több, mint háromnegyede, 77 százaléka támogatja a szélerőművek telepítését, míg csak 17 százalék ellenzi azt.

Százalékra pontosan ugyanilyen eredmény születtet, amikor azt kérdezték meg, hogy támogatják-e, hogy az újtelepítésű háztartási napelemek ismét a hálózatra csatlakozhassanak – ezt is 77 százalék válaszolta meg igennel.

Akik inkább a megújuló energiát támogatnák (emlékeztetőül, a megkérdezettek 57 százaléka), megkérdezték azt is, mik a legfőbb érveik válaszuk mellett. A válaszadók három fő oka a környezetszennyezés csökkentése (45 százalék), az orosz energiafüggőség mérséklése (31%), és az energiaimport visszaszorítása (29%) voltak.

De nem

A Greenpeace megbízásból a kutatók azt a kérdést is feltették, hogy támogatják-e a válaszadók az akkumulátorgyárak építését hazánkban.

A válaszadók 62 százaléka ellenzi az ilyen projekteket, 32 százaléka pedig támogatja a hasonló beruházásokat.

Az összes megkérdezett fele gondolja úgy, hogy a gyárak működése során veszélyes anyagok kerülhetnek a talajvízbe, harmaduk szerint a légszennyezés jelent kockázatot, míg negyedük jelölte meg azt a lehetőséget, hogy sok értékes termőföldet pusztítanak el az építés során.

A felmérés nem ad arra az ellentmondásra választ, hogy akkumulátorok nélkül miként képzeli el a Greenpeace a zöld energiák fejlesztését.

Ezért rossz ötlet alaperőművet építeni

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.