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
auto
2024. 07. 27. szombat

Jó áron érkezett a Volvo EX30

Kezdjük mindjárt a végén: olcsónak nem hívjuk, mert ezt sokan zokon vennék, de 14,5 millió forintos induló árával alaposan felkavarhatja az állóvizet a Volvo EX30, a svéd márka új, kisméretű crossovere. Ezzel gyakorlatilag elértük az árparitást a kategóriában.

A nagyobb akkuért kétmillió a felár, de még ezzel is nagyon versenyképes a prémium svéd acél.

Nem viccelnek

Sokáig vártunk rá, hogy a kínai autógyártók felkavarják az európai autópiacot olcsóbb ajánlataikkal, azonban ez eddig csak korlátozottan sikerült nekik. Nem várt helyről jöhet most azonban az a bizonyos kő amit bedobtak az állóvízbe, ugyanis egy prémium márka, a Geely svéd leánya, a Volvo jelent most meg egy olyan villanyautóval, amely remek ár-érték arányt tud felmutatni.

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

Volvo EX30

Az EX30 a legkisebb Volvo lesz a piacon, sőt, ez a márka valaha gyártott legkisebb típusa, de azért 4,2 méteres hosszúságával ez sem miniautó, inkább olyan Kona méretű. Ez a városban abszolút használható dimenziókat jelent, amelyhez 318, ledöntött ülésekkel 904 literes csomagtartó tartozik, és az autó tömege is a vállalható, felszereltségtől függően 1750-1900 kiló közötti tartományban változik.

EM EL EK
SINGLE SINGLE EXTENDED TWIN AWD
MOTOROK ELEKTROMOS ELEKTROMOS ELEKTROMOS
Motortípus elektromos hátsókerék hajtás elektromos hátsókerék hajtás elektromos elsőkerék hajtás + elektromos hátsókerék hajtás
Max. teljesítmény kW (LE) 200 (272) 200 (272) 315 (428)
Max. nyomaték Nm 343 343 543
Gyorsulás 0-100 km/h 5,7 5,3 3,6
Végsebesség km/h 180 180 180
Fogyasztás kWh/100km vegyes 16,7 15,7 16,3
CO2 kibocsátás g/km 0 0 0
Max. hatótávolság (kombinált) (km) 344 480 460
Max. hatótávolság (városban) (km) 475 662 635
Környezetvédelmi besorolás Euro 6d Euro 6d Euro 6d
MÉRETEK
Akkumulátor kapacitása névleges / hasznos (kWh) 51 / 49 69 / 64 69 / 64
Töltési idő DC gyorstöltővel (150 kW / 175 kW / 175 kW)) 26 perc (10>>>80%) 26,5 – 28 perc (10>>>80%) 26,5 – 28 perc (10>>>80%)
Töltési idő AC, 3-fázis, 16A 6 óra (0>>>100%) 7,5 – 8 óra (0>>>100%) 7,5 – 8 óra (0>>>100%)
Töltési idő AC, 1-fázis, 10A 28,5 óra (0>>>100%) 39,5 óra (0>>>100%) 39,5 óra (0>>>100%)
Fordulókör átmérő padkák között (m) 10,6 10,6 10,6
Saját tömeg (kg) 1758 – 1790 1755 – 1818 1868 – 1921
Megengedett össztömeg (kg) 2208 2205 2318
Max. vontatható fékezett utánfutó (kg) 1000 1400 1600
Csomagtartó (l) 318 – 904 318 – 904 318 – 904

A 14,5 milliós alapváltozat egy nettó 49 kWh-s aksit kapott, amivel 344 WLTP kilométerre képes, de kétmillió forintos felárral rendelhető egy nettó 64 kWh-s verzió is, ami már 480 kilométert ígér.

Volvo EX30

A Volvo modern architektúrájának köszönhetően a kisakkus kiadás max 134, míg a nagyakkus 152 kW töltési teljesítményt tud fogadni, ami 26-28 perc közötti újratöltést jelent 80 százalékra a megfelelő oszlopon. A kisebbik akku LFP kémiájú, míg a nagyobbik NMC.

Volvo EX30

Az autó teljesítménye is meglehetősen sportosra sikerült, már az alapverzió is 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, a legdrágább, 422 lóerős, kétmotoros változatnak pedig 3,6 másodperc is elég.

Volvo EX30 Hatótáv (WLTP, km) TELJESÍTMÉNY (KW/LE) AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR ÁFÁVAL
SINGLE motor CORE 344 200/272 14.490.000 Ft
SINGLE motor PLUS 344 200/272 15.690.000 Ft
SINGLE motor EXTENDED range CORE 480 200/272 16.490.000 Ft
SINGLE motor EXTENDED range PLUS 480 200/272 17.990.000 Ft
SINGLE motor EXTENDED range ULTRA 480 200/272 19.290.000 Ft
TWIN MOTOR AWD PLUS 460 315/422 19.090.000 Ft
TWIN MOTOR AWD ULTRA 460 315/422 20.390.000 Ft

A fenti paraméterek rendkívül versenyképesé teszik a típust, különösen ha hozzátesszük, hogy jelenleg az ár magában foglalja a kiterjesztett, 3 év/ 100.000 km garanciát, valamint a kopó, forgó alkatrészek cseréjét is ezalatt az idő alatt. Az akkupakkra a már-már szabvánnyá váló 8 év/160.000 km garanciát vállalja az autógyártó.

A Volvo azt is állítja, hogy a márkához hűen nem kötöttek kompromisszumot a biztonság terén, és ahogy azt már mostanában megszokhattuk, az infotainment rendszer is modern, működik az Apple és a Google telefonjaival és gyors Qualcomm hardvert használ. A telefon egyébként digitális kulcsként is használható majd.

Az EX30 hazánkban a mai naptól rendelhető – reméljük a képviselet lekötött megfelelő mennyiségű példányt belőle, mert a fentiek alapján nem valószínű, hogy hiány lesz a keresletben.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.