Hetek, vagy talán hónapok óta folyik a huzavona a legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet, az UAW, és a három nagy detroiti gyártó között. Ha jövő hét közepéig nem lesz megállapodás, sztrájk is lehet belőle Sokba kerülhet. Nukleáris opció A szakszervezetek azt vetik a három nagy tradicionális gyártó, a Ford, a GM, és a Stellantisként továbbélő Chrysler csoport szemére, hogy miközben az elmúlt tíz évben 250 milliárd dollár hasznot termeltek ezek a vállalatok, a munkások bére nem tartott lépést a jó eredményekkel.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 Így most azt követelik, hogy négy év alatt 40 százalékkal emeljék meg az összesen 150.000 alkalmazott fizetését. Persze a tíz éves, összesített nyereség eléggé leegyszerűsített nézet, hiszen nem minden cég részesül belőle egyformán, és azt nem csak az amerikai leányvállalataik hozták össze. Kicsit reálisabban nézve, a GM tavaly 8,9, a Stellantis pedig 16,8 milliárd nyereséget mutatott fel, míg a Ford 2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. Az autógyártók számításai szerint a kért béremelés 3,6 milliárd dollárjukba kerülne az első évben, és 23 milliárdot tenne ki négy év alatt. A tárgyalások kapcsán egyedül a Stellantis kommunikált a sajtónak, de csak annyit közöltek, hogy közösen dolgoznak a szakszervezettel, hogy 43 ezer amerikai munkatársuknak új szerződése legyen. A Ford háza tájáról viszont olyan pletykák keltek lábra, hogy elkezdték egyes irodai munkások átképzését, hogy be tudjanak ugrani a gyárba ha kell – bár egyelőre kétséges ez mire lehet elég. A CNBC üzleti hírcsatorna számításai szerint egy esetleges leállás a GM-nek hetente 770, a Fordnak 620, a Stellnatisnak pedig 470 millió dollárjába kerülhet. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!