Hetek, vagy talán hónapok óta folyik a huzavona a legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet, az UAW, és a három nagy detroiti gyártó között. Ha jövő hét közepéig nem lesz megállapodás, sztrájk is lehet belőle Sokba kerülhet. Nukleáris opció A szakszervezetek azt vetik a három nagy tradicionális gyártó, a Ford, a GM, és a Stellantisként továbbélő Chrysler csoport szemére, hogy miközben az elmúlt tíz évben 250 milliárd dollár hasznot termeltek ezek a vállalatok, a munkások bére nem tartott lépést a jó eredményekkel.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 Így most azt követelik, hogy négy év alatt 40 százalékkal emeljék meg az összesen 150.000 alkalmazott fizetését. Persze a tíz éves, összesített nyereség eléggé leegyszerűsített nézet, hiszen nem minden cég részesül belőle egyformán, és azt nem csak az amerikai leányvállalataik hozták össze. Kicsit reálisabban nézve, a GM tavaly 8,9, a Stellantis pedig 16,8 milliárd nyereséget mutatott fel, míg a Ford 2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. Az autógyártók számításai szerint a kért béremelés 3,6 milliárd dollárjukba kerülne az első évben, és 23 milliárdot tenne ki négy év alatt. A tárgyalások kapcsán egyedül a Stellantis kommunikált a sajtónak, de csak annyit közöltek, hogy közösen dolgoznak a szakszervezettel, hogy 43 ezer amerikai munkatársuknak új szerződése legyen. A Ford háza tájáról viszont olyan pletykák keltek lábra, hogy elkezdték egyes irodai munkások átképzését, hogy be tudjanak ugrani a gyárba ha kell – bár egyelőre kétséges ez mire lehet elég. A CNBC üzleti hírcsatorna számításai szerint egy esetleges leállás a GM-nek hetente 770, a Fordnak 620, a Stellnatisnak pedig 470 millió dollárjába kerülhet. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!