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
auto
2024. 04. 27. szombat

Összecsúszott a Nio modellkínálata, akciózni kell a szedánt

elektromos autó

Alig két hónapja, június közepén lett rendelhető a Nio ET5 Touring, a kínai prémium szedán kombi változata, és pár hete kezdődött csak meg az ES6 SUV értékesítése, máris bajba került a gyártó, mert úgy néz ki, egymás elől szívják el a levegőt a modelljei.

Úgy néz ki a szedán húzta a rövidebbet

Agyonnyomják a tesók

A világ kombi-eladásainak 70 százaléka Európában történik, nálunk a legnépszerűbb ez a járműkategória, bár a darabszámok az elmúlt években még itt is jelentősen visszaestek. A kombiknak van egy kicsi, ám igen hangos rajongótábora is, és ahol az ő halmazuk metszi a villanyautósokét, nos ott van az a tábor, amely évek óta hiányolja az elektromos opciót.

Nio ET5 Touring

A Nio ebbe a térbe, és elsősorban Európának szánta az ET5 kombi változatát, de ha már gyártják, úgy voltak vele a hazai piacon is felveszik a kínálatba. Az árazás azonban egy kicsit túl jól sikerült, ugyanis ez a verzió ugyanannyiba kerül, mint a szedán kiadás. Nem segít, hogy az új ES6 SUV is nagyon vonzó árat kapott, és mindössze 13 százalékkal kerül többe.

Nio ES6

Így az eredeti ET5 nem fogy túl jól mostanában, 100 napos raktárkészlet gyűlt össze, de van olyan példány is, amely 200 napja vár gazdára. A típus kiszállításai 11 hónapja, 2022. szeptember 30-án kezdődtek, és eddig tavaly decemberben adtak el belőle a legtöbbet, 7594 darabot.

Nio ET5

Az ET5 75 kWh-s akkupakkal szerelt alapverziója a kombi változattal egyetemben 298 ezer jüanba kerül most Kínában, míg az ES6 SUV-ért 338 ezeret kérnek. Hogy javítsanak a szedán számain, a gyártó most úgy döntött, hogy 24 ezer jüan (8%) kedvezményt ad a verzió 90 napnál régebb óta raktáron lévő példányaiból. Úgy számolnak, hogy 2-3 hét alatt ledolgozhatják a felesleget.

Míg júniusban a márka minden negyedik eladott autója az ET5 szedán volt, júliusra már csak minden tizedik vásárló választotta a modellt – írja a CnEVPost.

Előrendelhető a NIO két új autója Európában, mutatjuk az árakat

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.