PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Az Opel legalább öt éve dolgozik rajta, hogy teljesen megújítsa nem csak a márka imázsát, de a modellpalettáját is. Ez a munka idén ér véget a két utolsó teljesen új modell bemutatásával. Most a Fronterán, a Crosslandet váltó új típuson volt a sor, amely egy régi, jól csengő típusnevet vett elő a fiókból. Nagy várakozások A B-SUV szegmens talán a legforróbb kategória ma Európában, különösképp hazánkban, hiszen többnyire még 10 millió forint alatt, de már használható méretű családi autót kapunk. Mindezt a ma divatos SUV formában, az Opelnél pedig elektromos hajtáslánccal is, ami igazi sztármodellé teheti. Leleplezés előtt. A Stellantis már korábban bejelentette, hogy az Opel még jóval az EU-s 2035-ös céldátum előtt, 2028-ban tisztán elektromos márka lesz, és őszintén szólva túl magas labda is lett volna kihagyni, hogy ez egy olyan branddel történjen meg, amelyiknek logója, a sokadik átszabás után is egy körbe zárt villám. A vállalat ennek a stratégiának megfelelően 2019-ben elkezdte az átalakítást az új Corsával és Mokkával, amelyek nemcsak teljesen új autók voltak, de már rögtön volt belőlük tisztán elektromos is. A paletta teljes megújítása idén ér véget a Fronterával és a Grandlanddel, így 2024 végére minden Opelből, legyen az személyautó vagy kishaszongépjármű, lesz tisztán elektromos változat is. Ha pedig a tervek nem változnak, 2028-tól már csak elektromos autókat árul a márka. Jó gének Az SUV kínálat tehát már egy ideje az új Mokkával kezdődik, ám már ennek a típusnak a 4,15 méteres hossza is jelezte, hogy az eggyel nagyobb kategóriában induló Crossland utódja nem maradhat 4,2 méteres. Így a most bemutatott Frontera ennek megfelelően közel 4,4 méterre nőtt – gyakorlatilag majdnem akkora, mint az előző szériás Grandland, a cég korábbi legnagyobb szabadidő-autója. De hát az autók egyre csak nőnek és nőnek, ez már évtizedes trend. Az újdonság csomagtartója felhajtott ülésekkel 450 literes, ha pedig a hátsó sorokat vízszintesbe helyezzük, 1000 liter fölé nő. Az új típus a Stellantis Smart Car platformjára épül és gyakorlatilag a Citroën ë-C3 testvérmodellje. Ez olyannyira igaz, hogy tudja azt a trükköt is, amelyet a franciák Aircross néven forgalmaznak, azaz hétüléses is lesz belőle – na persze kosárlabdázó 17 éveseket ne ültessünk be a harmadik sorba. 7 személy is elférhet a kocsiban, de hátul azért korlátos lesz a hely. A testvérek a gyártóbázison is osztoznak, a Stellantis szlovák gyárából érkeznek a modellek, ami mind a gyártási minőség, mind az ár, az olcsóbb előállítás kapcsán jó hír. Ez a platform ugyan nem az új, legmodernebb STLA Small/Medium/Large, ám a korábban a Peugeot e-208 kapcsán megismert eCMP padlólemez felfrissített Smart Car iterációja eddig nagyon pozitív benyomást keltett. Ott javított, ahol kellett, csökkent a fogyasztás, nőtt az akkuméret. Apropó akkuk. A Frontera elektromos változata két akkumérettel lesz rendelhető, a kisebb 44 kWh-s 300, a nagyobb 54 kWh-s pedig 400 WLTP kilométerre lesz elég. Mindkét akkupakk LFP kémiájú, tehát nagyon biztonságos és nagyon-nagyon sokáig bírja majd az igénybevételt. 2-2-2 A márka jelentősen leegyszerűsítette a változatok és felszereltségi szintek számát is, ami szintén a jó árhoz szükséges lépés volt. A Frontera mindössze két hajtáslánccal készül majd, hagyományos verzió, hibrid, vagy plug-in hibrid nem is lesz belőle. Ezek helyett kapunk egy mild-hibridet, amely kis sebességnél képes tisztán elektromosan is működni, illetve két akkumérettel tisztán elektromos változatokat. Az autó felszereltségi szintjeit is kettőben limitálták, és opciós csomagból is mindössze kettő lesz. Ezekkel akár két 10 colos kijelzőt, 6 USB-C csatlakozót és vezeték nélküli telefontöltőt is kapunk. Az igazi kérdés persze a típus ára, amit egyelőre azért nem tudunk elmondani, mert a hazai képviselet, az Opelt immár négy éve gondozó Auto Wallis jelenleg még tárgyal az autógyártóval erről. A cég ügyvezető igazgatója, Rosta Gergely nagyon optimista, szerinte igazán versenyképes árat tudnak majd felmutatni, de találgatásokba nem szeretne bocsátkozni, ősszel okosabbak leszünk. Egyelőre annyit tudunk, hogy az autó mild-hibrid verziója Németországban 24 ezer eurónál (~9,5 millió forint), az elektromos pedig 29 ezer eurónál (~11,5 millió forint) indul. Ilyenkor persze mindig emlékeztetnünk kell, hogy Németországban az ÁFA csak 19 százalékos, és náluk euró van, tehát árfolyamkockázat nincs. Szerintem az már siker lenne, ha a magyar képviselet ezeket az árakat idehaza is tudná tartani. Első benyomások A cég a hazai premierre egy kézzel épített prototípust tudott elhozni, hiszen a sorozatgyártás csak később indul – az első autók viszont az ígéret szerint még az év vége előtt megérkeznek. Az autó kívülről igen tetszetős, nincs rajta sok csicsa, letisztult egyszerű formákat mutat, de ez a szín a fekete tetővel kifejezetten jól állt neki. Belül már érződik, hogy az Opel minden eszközzel az elfogadható árazáson dolgozik és ahol lehet spóroltak. Az ajtók műanyagjai mindenhol kemények, kopogósak, a belső dizájn majdnem, hogy ipari, annyira puritán, a kormány alatt pedig hagyományos slusszkulcsot kell bedugni a zárba. Akinek ez túl unalmas, annak a Stellantis tud francia márkákat ajánlani, de akit zavar a túl sok flanc, annak tetszeni fog az Opel formanyelve. A prototípuson a kormány gombjai teljesen nélkülözték a zongoralakkot, ez nagyon nagy piros pont, az ülések pedig jól néztek ki a háromtónusú szövettel és – bár csak pár percig ültem bennük – kifejezetten kényelmesnek tűntek, jó oldaltartással Ennél sokkal többet így elsőre nem tudunk mondani, maximum azt, hogy az olcsóbb anyaghasználatot meg lehet bocsájtani egy jó árcédula láttán. Ha az árazás jól sikerül, akkor egy elfogadható hatótávú, kisebb családoknak megfelelő méretű 5 (+2) személyes villanyautóként nagyon fontos termék lehet az új Frontera az Opel hazai kínálatában. Még valami Az Opel tartogatott még egy meglepetést a bemutató végére, erről még pár órán át nem beszélhetünk, de érdemes lesz még ma este visszanézni oldalunkra. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!