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 A Grandland megtartja a korábbi típusnevet, de egy teljesen, szó szerint alapjaiban új autó a 2017-ben bemutatott elődjéhez képest. Most két hónappal a világpremier után Budapesten járt az egyik első példány. Scene-stealer Scene-stealer, azaz jelenettolvaj – így hívják a filmekben azt az epizódszereplőt, akit annyira jól sikerült kiválasztani, hogy a sztárok helyett mindenki róla beszél a premier után. Bemutatkozott a 700 km hatótávú elektromos Opel Grandland Kicsit sajnáltam az Opel Fronterát a vállalat mai budapesti premierjén, hiszen bár a szélesebb rétegek által megfizethető autó lett volna a főszereplő, ahogy kigördült a meglepetésvendég Grandland, minden objektív rá szegeződött. Műfüst fokozta a Grandland belépőjének hatását. Az autó nem csak azért különösen érdekes, mert a premier után két hónappal élőben nézhettük meg Budapesten, hanem azért is, mert ez a harmadik modell a Stellantis vadiúj STLA Medium platformján, amely a Peugeot 3008-cal és 5008-cal mutatkozott be. Az új műszaki alapok azt is jelentik, hogy egy 98 kWh-s, akár 700 WLTP kilométerre alkalmas változat is lesz belőle, amelyet az ígéret szerint 26 perc lesz 80 százalékra tölteni. Az autót a német mérnökök az autópályára szabták, frekvenciafüggő lengéscsillapítót kapott, digitális szemei pedig oldalanként 25.600 fénypontot kezelnek, így a HD Matrix LED világítás igen precízen tudja kikapcsolni a többi autóst elvakító fénynyalábokat. A 4,65 méteres behemót mindenfajta okosautó és intelligens vezetéstámogató rendszereket kap, miközben ezen a típuson mutatkozik be az elöl LED fénycsíkból álló Opel logó, hátul pedig a vállalat nevét betűző, ugyancsak világító felirat. Első benyomások Az autót természetesen csak álló helyzetben tudtuk kipróbálni, így ezt a futóművet most nem véleményeznénk, de az már pár másodperc után világos lett, hogy eszméletlenül kényelmesek az ülések. Remélem, a sok intelligens rendszer egyike az éberségfigyelő lesz, mert ebben akár el is tudtam volna aludni. A 16 colos középső kijelző alatt ott volt a Pixel Box fantázianevű mobiltelefontartó is, amely egy zárható, vezeték nélküli töltő, melynek a hátsó utasok felöli oldala egy plexilap, így átlátszó. A Grandland a 213-320 lóerős tisztán elektromos változatok mellett egy 196 lóerős PHEV és 136 lóerős mild hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, de utóbbi picit kevésnek tűnik egy ekkora autóhoz. A típus az év végén érkezik, így többet majd akkor mondunk róla, ha már tényleg ki tudtuk próbálni. Az viszont biztos, hogy ha a Fronteránál megjegyeztük az olcsó anyagokat, a Grandlandnél ki kell emelni, hogy ahová csak nyúltunk, puha műanyag és kellemes szövet volt, igazán ízléses kialakításban. A Grandland bemutatásával teljessé vált az Opel márka megújulása, az összes modellt lecserélték vadonatúj műszaki tartalomra, mindegyikből van már tisztán elektromos változat is. Ha pedig ezekre elég nagy lesz a kereslet, akkor 2028-tól már kizárólag ilyen változatok készülnek majd a villámos logóval. Premier: az új Frontera lehet az Opel elektromos sztárja 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!