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 Megkezdte önvezető kisbuszának tesztelését Oslóban a MOIA, a Volkswagen Csoport autonóm utazásmegosztó szolgáltatásán dolgozó leányvállalata. Az átalakított, 4-es szintű önvezetésre felkészített Volkswagen ID.Buzz eddig Austinban, Münchenben és Hamburgban rótta az utakat, ám a technológia fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy hidegebb klímán is próbára tegyék a rendszert, így az év eleje óta a norvég főváros szolgál teszthelyszínként. A tesztek az autonóm járművek hóban, jégben és alacsony, nulla fok alatti hőmérsékleten való viselkedésére, valamint az érzékelők korlátozott látási viszonyok melletti teljesítményére összpontosítanak. Ezenkívül az értékelés kiterjed arra is, hogy a járművek hogyan lépnek kapcsolatba a közlekedési infrastruktúrával – például a havas útburkolati jelekkel és táblákkal –, valamint a többi úthasználóval nehéz időjárási körülmények között. „A -20 °C-ig terjedő hőmérsékletű téli útviszonyok jelentik az autonóm járművek végső stressztesztjét. A technológia széles körű elterjedéséhez elengedhetetlen, hogy ne csak ideális környezetben, hanem téli időben is megbízhatóan működjenek” – mondja Christian Senger, a Volkswagen ADMT vezérigazgatója. „Az oslói tesztek értékes adatokkal szolgálnak számunkra szoftverünk és hardverünk továbbfejlesztéséhez, és fontos lépést jelentenek a technológia méretezésében.” A tervek szerint az idei évben már megkezdődik az önvezető flotta utasokkal való tesztelése Hamburgban, ahol a kiválasztott személyek autonóm járműveket foglalhatnak az utazáshoz. Robottaxi szolgáltatást fog indítani a VW Hamburgban Az eddigi tesztek, ahogy az oslói is, még biztonsági személyzettel a volán mögött történtek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!