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
auto

680 km hatótávval debütált a legújabb elektromos Citroën

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

A Citroën már tavaly bejelentette, hogy megújítja és vadonatúj alapokra helyezi C5 Aircross modelljét, ezzel együtt pedig tisztán elektromos meghajtású változatot is bevezet belőle. A villanyautó tanulmány változatát akkor meg is mutatták a franciák, most viszont elérkezett az idő, hogy a szériamodellről is lerántsák a leplet.

Az új Citroën C5 Aircross letisztultabb, szögletesebb formavilágot kapott, amely már a márka új dizájnnyelvét követi. A korábbi lekerekített profil helyett feszesebb vonalvezetés és szélesebb nyomtáv jellemzi, markáns vállakkal és erőteljes kiállással. Az autó karakterét tovább erősíti a hárompontos LED-es fényjegy, a sötétített díszlécek, valamint az elegáns, de aerodinamikus kialakítású lökhárítók és hűtőrács.

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

A formaterv nemcsak esztétikus, hanem funkcionális is: az STLA Medium platform révén optimalizálták a karosszéria magasságát (1,66 m), így jobb légellenállást és tágasabb belső teret kínál, miközben megmaradt a 200 mm-es hasmagasság. Az áramvonalas sziluett, a légterelők, az elzárt orr-rész az elektromos verziónál, valamint a hátul kialakított speciális formák mind hozzájárulnak az aerodinamikai teljesítményhez.

Hátul a vízszintes fekete sáv és a függőleges csomagtérajtó vizuálisan is szélesítik az autót, miközben a megnövelt csomagtér mellett javítják a légellenállást. A különleges, „úszó” hátsó világítási elemek nemcsak látványosak, hanem a levegő áramlását is segítik.

A módosítások eredményeként a C5 Aircross SCx-értéke (a légellenállás és a homlokfelület szorzata) 0,84-ről 0,75-re javult, ami számottevően javítja az autópályás fogyasztást.

A modell 4.652 mm hosszú, azaz 150 mm-t nyúlt az elődhöz képest, 1.902 mm széles, tengelytávja pedig 2.784 mm, ez 60 mm-rel több a korábbi generációhoz képest. A Stellantis STLA Medium platformjának köszönhetően a C5 Aircross immár 740 mm-es (20 mm-rel nagyobb) kerékméretet és akár 20 colos felniket is kaphat – ez a Citroënnél először fordul elő. A csomagtérben 651 liternyi helyre lehet pakolni.

Az új Citroën C5 Aircross a Stellantis eddigi legnagyobb központi HD érintőképernyőjét kapta meg, amely a legújabb generációs Citroën infotainment rendszert kínálja. A fedélzeti technológia része a 3D-s, online navigáció és a teljes körű audiorendszer. A vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitásnak köszönhetően az okostelefon-integráció zökkenőmentes, ráadásul két készülék is csatlakoztatható egyszerre Bluetooth-on keresztül. Az autó minden változatában megtalálható a 10 colos digitális műszeregység és a kibővített Head-Up Display, amelyek szabadon testreszabhatók és optimálisan pozicionáltak a vezető számára.

A modell hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos változatban is elérhető lesz, utóbbi két különböző konfigurációt kínál:

  • 210 lóerős (157 kW) változat 73 kWh-s akkumulátorral és akár 520 km-es hatótávval (WLTP szerint),
  • 230 lóerős (170 kW) változat, 97 kWh-s akkumulátorral és akár 680 km-es hatótávval.

Alapfelszereltségként az ë-C5 Aircross 11 kW-os háromfázisú töltőt kap, 2026-tól pedig opcionálisan elérhető lesz egy 22 kW-os, háromfázisú kétirányú töltő is. Ez utóbbi akár 16 km hatótávot is képes visszatölteni mindössze tíz perc alatt. Egy 160 kW-os DC oszlopon körülbelül fél óra alatt tölthető fel az aksi 20 és 80 százalék között.

Az új Citroën C5 Aircross 2025 második felében kerül forgalomba a főbb európai piacokon.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás