PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Chipek és vezetékes kormányzás: így írja újra az autózást a Bosch

egyéb
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
A Villanyautósok.hu szerkesztősége a múlt héten a sanghaji autókiállítás helyszínén volt és a héten folytatja az ott gyűjtött információk, képek és videók feldolgozását az újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat!

A Sanghaji Autószalonon tettünk egy rövid megállót a Bosch pavilonjánál, ahol az ötméteres batár SUV-k fotózgatása után olyan érzés volt eltölteni egy kis időt, mintha egy miniatűr világba csöppentünk volna. Az itt kiállított fejlesztések ugyanis méretre aprók, ám nélkülük nem léteznének a modern autók vezetéstámogató rendszerei.

A Bosch a szoftverközpontú autókhoz készített új portfóliójában egy rugalmas moduláris rendszert kínál a vezetéstámogató funkciókhoz. Az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) család lehetővé teszi a gyártók számára világszerte, hogy gyorsabban és költséghatékonyabban juttassák el ezeket a funkciókat a tömeggyártásba. A Bosch már több mint fél tucat új ügyfelet szerzett Kínában az ADAS családhoz a közép- és prémium szegmensekben, többek között a BAIC, Dongfeng és Jetour márkákkal is megállapodást kötött.

Bosch ADAS

A Bosch ADAS család három előre konfigurált változatot kínál, amelyek gyorsan integrálhatók a sorozatgyártású járművekbe. Ám a modulok rugalmasan kombinálhatók is, így a gyártók szabadabb teret kapnak a vezetéstámogató rendszerek személyre szabott integrálásához.

A Bosch innovatív fejlesztései közé tartozik az új brake-by-wire rendszer, amelyre nemrég kapta meg első megrendelését a vállalat Kínából. Ez a forradalmi fékrendszer a hagyományos mechanikai kapcsolatot a fékpedál és a fékrendszer között teljesen elektromos jelátviteli vonalakkal helyettesíti, amelyek továbbítják a vezető fékezési parancsát.

Ugyanezen az elven működik a steer-by-wire technológia is, amiben a kormányoszlop és a kormányrendszer között helyettesítik elektromos kábelek a mechanikai kapcsolatot. A Bosch Huayu Steering Systems közös vállalkozás három helyi gyártót már megnyert az új steer-by-wire rendszerhez, és a gyártás 2025 negyedik negyedévében kezdődik.

Bosch steer-by-wire

A steer-by-wire egyre népszerűbb megoldás az autógyártók körében, nemrég a Mercedes-Benz is bejelentette, hogy integrálni fogja e technológiát.

A Merci is bevezeti a vezetékes kormányzást

És persze a villanyautós forradalomnak elengedhetetlen összetevői a szilícium-karbid chipek, amelyeket szintén bemutatott a Bosch. Az úgynevezett „ostyák” (wafer) olyan félvezető alapanyagok, amelyeket az elektronikai áramkörök és rendszerek gyártásához használnak, a Bosch esetében pedig különösen az elektromos járművek akkumulátoraival és energiaátviteli rendszereivel kapcsolatos alkalmazásokban játszanak fontos szerepet.

A szilícium ostyák segítségével a Bosch hatékonyan tudja fejleszteni a járművek villamos rendszereit, például az elektromos hajtásláncokat, illetve az energiaátalakító rendszereket, amelyek az elektromos járművek töltésére és energiafelhasználására szolgálnak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás