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 Ünnepélyes keretek között elindult a BMW Neue Klasse modellcsalád számára készülő hatodik generációs eDrive rendszerek (Gen6) sorozatgyártása a vállalatcsoport legnagyobb motorgyárában, Steyrben. Az új elektromos hajtáslánc gyártása egy új korszakot nyit az osztrák létesítmény történetében, ugyanis a Gen6 a legelső teljesen elektromos hajtáslánc, amelyet sorozatban állítanak itt elő. A motorokat innen szállítják majd az egész gyártási hálózatba, biztosítva a Neue Klasse modellek meghajtását. A 2022-ben elindított projekt során a BMW több mint egymilliárd eurót fektet be a steyri üzem fejlesztésébe 2030-ig, ezzel megerősítve az itt meglévő hajtáslánc-fejlesztési és gyártási szakértelmet. Az üzemben több mint 40 éve készülnek belső égésű motorok a BMW és a MINI modelljeihez, ami a jövőben is folytatódik, de a tervek szerint 2030-ra már akár a teljes helyi munkaerő fele az e-mobilitási területen fog tevékenykedni. A gyártás során a hajtáslánc fő elemei – rotor, sztátor, inverter és sebességváltó – mind a steyri üzemben készülnek. Az elektromos motor házát a BMW landshuti alumíniumöntödéjében gyártják, és ezt követően szállítják Steyrbe további megmunkálásra és összeszerelésre. Az inverter – a váltakozó és egyenáram átalakításáért felelős kulcsfontosságú alkatrész – előállítása külön tisztaszobás környezetben történik. Az új hajtáslánc a BMW szerint jelentős előrelépést hoz a hatékonyság terén. A Gen6 elektromos motorok már 800 voltos rendszerfeszültséget alkalmaznak, és a teljesítményt tovább növelő, korszerű szilícium-karbid (SiC) félvezetőkkel működnek. Mint korábban már többször is beszámoltunk róla, ezek a megoldások a BMW elmondása szerint összességében 40 százalékkal csökkentik az energiaveszteséget, 20 százalékkal a költségeket, valamint 10 százalékkal a tömeget az előző, ötödik generációs rendszerekhez képest – mindez pedig körülbelül 20 százalékos javulást eredményez a járművek hatótávjában. A Neue Klasse első képviselője, a BMW iX3 xDrive 50 akár 800 kilométeres hatótávolságot is elérhet a WLTP-ciklus szerint. Ez a modell a szeptemberi IAA Mobility rendezvényen lát napvilágot. Többet, jobbat, olcsóbban – bemutatkozott a BMW új hajtástechnológiája 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!