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 A Toyota eddig inkább a hibridekben és az üzemanyagcellás járművekben látta a jövőt, igaz korábban amerikai piacra készült egy kisebb sorozat tisztán elektromos, akkumulátoros RAV4 modellből és idén is terveznek egy 10 000 példányos szériát a Lexus UX300e-ből. Az eddigi késlekedések ellenére úgy tűnik a japán gyártó igyekszik felkészülni az elektromobilitás térhódítására is, ugyanis a Toyota és a Panasonic hivatalosan is bejelentette az egy évvel ezelőtt kiszivárgott információt: közös vállalatot hoznak létre Prime Planet Energy and Solutions néven, amelynek szakterülete a prizmatikus akkumulátorok gyártása elektromos járművekbe. Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás személyautó Az új társaság akkumulátorokat fog fejleszteni, a termékek azonban minden gyártó számára elérhetők lesznek, azaz nem kizárólag a Toyota járművek számára készülnek majd az akkuk. Az Prime Planet Energy and Solutions 2020. április 1-én kezdi meg működését, 5000 alkalmazottat foglalkoztat majd, és a vállalatban a Toyota 51% -os, a Panasonic pedig 49%-os részesedéssel rendelkezik majd. A közös vállalatok alapításával a tulajdonosok célja, hogy a japán vállalatok nagyobb, globális résztvevőkké válhassanak az autóipari akkumulátorok iparágában, amely létfontosságú ahhoz, hogy elérhető áron tudjanak elektromos járműveket gyártani, hogy megfelelhetnek a világszerte szigorodó környezetvédelmi előírásoknak és felgyorsíthassák a környezetbarát autógyártásra átállást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!