Egyre több gyártó ismeri fel, hogy villanyautót gyártani az alapoktól teljesen másképp kell, nem az a helyes út, ha egy hagyományos autóként tervezett járműben a benzinmotort villanymotorra cseréljük és bedobjuk az akkut a csomagtartóba, jobb esetben az üzemanyagtartály és a pótkerék helyére. A Volkswagen először a Zwickau-ban lévő gyáregységet alakította át kizárólag elektromos autók gyártására, de további hasonló terveik vannak. A GM is elindult az átállás útján, a minap bejelentették, hogy a Detroit-Hamtramck lesz az első olyan gyáruk, ahol 100 százalékban elektromos járművek épülnek majd. Az átalakítás 2,2 milliárd dolláros beruházást jelent, amelynek köszönhetően 2200 munkahelyet teremtenek. GM Cruise Origin 6 személyes önvezető elektromos jármű A Detroit-Hamtramck összeszerelő üzemben a GM elsősorban elektromos teherautókat és terepjárókat tervez előállítani. A GM első teljesen elektromos teherautója egy pickup lesz, amelynek gyártása a tervek szerint 2021 végén kezdődik. Ezt hamarosan követi a Cruise Origin néven a nemrégiben bemutatott hat személyes önvezető elektromos jármű. „Ezen beruházás révén a GM nagy előrelépést tesz annak érdekében, hogy valósággá váljon az elektromos jövő víziója. Egy elektromos pick-up lesz az első a több olyan elektromos teherautó-változatból, amelyeket Detroit-Hamtramck-ben gyártunk majd az elkövetkező néhány évben.” – mondta Mark Reuss, a GM elnöke. Mark Reuss, a General Motors elnöke 2020 január 27-én 2,2 milliárd dolláros beruházást jelentett be (Fotó: Steve Fecht/General Motors) A GM további 800 millió dollárt fektet be a beszállítók felszerszámozásába és az új elektromos teherautók bevezetésével kapcsolatos egyéb projektekbe. 2018 őszétől a GM összesen több mint 2,5 milliárd dollár beruházást jelentett be az elektromos járművek tervezett piaci bevezetésével kapcsolatban, például Michiganben, az Orion összeszerelő üzembe, a Warrenben, Brownstownban található GM akkumulátor laboratóriumban, valamint a Detroit-Hamtramckbe. A GM és az LG Chem közös vállalata 2,3 milliárd dollárt fektet be akkumulátorcellák gyártásához Lordstownban, Ohioban. Innen szállítják majd a cellákat a Detroit-Hamtramck-ben gyártott elektromos járművekhez. A GM Detroit-Hamtramck melletti döntésében kulcsszerepet játszott a projekt Michigan államtól kapott támogatása. Az 1985-ben megnyitott Detroit-Hamtramck összeszerelő üzemben jelenleg egy műszakban gyártják a Cadillac CT6 és a Chevrolet Impala típusokat, amelyhez körülbelül 900 embert alkalmaznak. Az üzem átalakítása február végén kezdődik. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!