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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Toyota eddig inkább a hibridekben és az üzemanyagcellás járművekben látta a jövőt, igaz korábban amerikai piacra készült egy kisebb sorozat tisztán elektromos, akkumulátoros RAV4 modellből és idén is terveznek egy 10 000 példányos szériát a Lexus UX300e-ből. Az eddigi késlekedések ellenére úgy tűnik a japán gyártó igyekszik felkészülni az elektromobilitás térhódítására is, ugyanis a Toyota és a Panasonic hivatalosan is bejelentette az egy évvel ezelőtt kiszivárgott információt:  közös vállalatot hoznak létre Prime Planet Energy and Solutions néven, amelynek szakterülete a prizmatikus akkumulátorok gyártása elektromos járművekbe.

Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás személyautó

Az új társaság akkumulátorokat fog fejleszteni, a termékek azonban minden gyártó számára elérhetők lesznek, azaz nem kizárólag a Toyota járművek számára készülnek majd az akkuk. Az Prime Planet Energy and Solutions 2020. április 1-én kezdi meg működését, 5000 alkalmazottat foglalkoztat majd, és a vállalatban a Toyota 51% -os, a Panasonic pedig 49%-os részesedéssel rendelkezik majd. A közös vállalatok alapításával a tulajdonosok célja, hogy a japán vállalatok nagyobb, globális résztvevőkké válhassanak az autóipari akkumulátorok iparágában, amely létfontosságú ahhoz, hogy elérhető áron tudjanak elektromos járműveket gyártani, hogy megfelelhetnek a világszerte szigorodó környezetvédelmi előírásoknak és felgyorsíthassák a környezetbarát autógyártásra átállást.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.