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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Vezeték nélküli töltőt fejlesztő céget vásárol a Tesla

A Tesla a német Wiferiont szemelte ki magának, és a legfrissebb hírek szerint a vállalkozást június 22-én már át is keresztelték Tesla Engineering Germany GmbH-vá, úgyhogy ha hivatalos bejelentés még nem is történt, az üzletet valószínűleg lezártnak tekinthetjük.

Voltak előjelek.

Robotöltő

Egyes lapértesülések szerint a Wiferion részvényesei már meg is szavazták a felvásárlást, mások azt is tudni vélik, hogy a hivatalos nyilvántartásokban már átkeresztelték a céget is, de hivatalos közlemény még egyik vállalat részéről sem érkezett.

A Wiferiont 2016-ban, a Fekete-erdő szélén, Freiburgban alapították, és fő termékük a vezeték nélküli töltők fejlesztése és gyártása. A vállalat 93 százalékos hatásfokról beszél a weboldalán.

Wiferion vezeték nélküli töltő.

A Tesla már a márciusi befektetői nap alkalmával elejtett egy utalást arra nézve, hogy a jövőben az autóik otthoni töltését vezeték nélkül is el tudja képzelni – ez a megoldás leginkább az önvezető autók és a robotaxik kapcsán lehet fontos, hiszen nem sokat ér az olyan automata taxi, amihez ki kell mennie valakinek, hogy bedugja a konnektorba.

Amikor felfedeztük a fotót a prezentációban, az is feltűnt, hogy a Tesla töltőinfrastruktúrájának igazgatója, Rebecca Tinucci, az autógyártó előtt 11 éven át egy vezeték nélküli töltőket fejlesztő startup alapító-alelnöke volt.

Legalább négy új terméket rejtett el a Tesla a szerda esti bemutatón

Hogy pontosan mik a Tesla tervei a Wiferionnal, és mikor lesz ebből megvásárolható termék, illetve esetleg utólag alkalmassá tehetőek-e a már meglévő autók erre a vezeték nélküli töltésre, azt nem tudjuk, de ennyi egybeesés már nem lehet véletlen.

A Wiferion egyébként nem a Tesla első német felvásárlása. Az 1983-ban alapított Grohmann Engineeringet az autógyártó 2016-ban vette meg, a cég pedig azóta Tesla Automation GmbH néven működtetik. A német leányvállalat kulcsfontosságú szerepet tölt be a cég saját fejlesztésű autó és akkugyártó sorainak tervezésében, gyártásában és a gyártási problémák megoldásában.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.