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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Élőben is ütős az Opel Rocks e-XTREME

elektromos autó

A héten Berlinben jártunk az Opel Astra Electric első sajtótesztjén, ahol egy váratlan meglepetés fogadott bennünket. Az Opel ugyanis megépítette az #OpelDesignHack verseny keretében nyertesnek megszavazott Opel Rocks e-XTREME koncepcióautót. A Citroën Ami alapú mopedautóból Lukas Wenzhöfer tervezett egy minden környezetben helytálló, élvezetes járművet, ami egyben az emberek figyelmét is egyből megragadja.

Bár a kiállított Rocks e-XTREME teljesen működőképes – amikor eleredt az eső, akkor saját lábán gurult le a mélygarázsba – mégsem lesz belőle több. Ezzel a járművel az Opel azt szeretné demonstrálni, hogy egy pici és egyszerű autó is lehet szórakoztató és élvezetes. Az Opel Rocks e-XTREME szélesebb, nagyobb rugóúttal rendelkező futóművet, külső bukókeretet és egy méretes spoilert is kapott. Ez utóbbi egyébként a Vectra GTS V8 eredeti, karbon légterelője, és tényleg extrém ezen az apró járművön.

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

A sárga-fekete színkombináció egy kis türkizzel feldobva az utastérben is megjelenik. Az alap koncepció nem sokat változott, de az irányválasztó gombokat tárcsára cserélték, és az utastérben lévő három gomb is új dizájnt kapott.

Az egyetlen e-XTREME példányt természetesen nem lehetett kipróbálni, de Rocks-e modellekkel mehettünk egy kört az EUREF Campuson. A sok országban mopedautóként segédmotoros jogosítvánnyal akár 14-15 éves kortól is vezethető Rocks-e elsősorban a fiataloknak és az idősebbeknek nyújt megfizethető, a motorozásnál biztonságosabb és kényelmesebb közlekedési megoldást. A jármű végsebessége 45 km/h-ban van korlátozva, de ennek a tempónak az eléréséhez is bőven kell idő, így az alábbi videón látható gyorsulásra és agilitásra valószínűleg az Opel Rocks e-XTREME esetén sem lehet számítani. Az Opel egyelőre nem tervezi a Rocks-e hazai forgalmazását.

Az Opel Astra Electric villámtesztről hétfő délelőtt jelenik meg a beszámolónk.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.