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 Az Investor Day diáin feltűnt négy Tesla termék, amelyekről egyelőre semmit nem lehet tudni, de a grafika alapján azért nem túl nehéz kitalálni miről is van szó – legalábbis három esetében. Némelyikre rá is kérdeztek az eseményen résztvevő elemzők, de a Tesla még korainak érezte, hogy válaszoljon, de volt olyan is, amit csak sejtelmes mosolygás közepette villantották fel. Két lepel Az első új termék, amit belengettek azon a a dián szerepelt amelyen azt részletezi a vállalat, hogy a jövőben milyen főbb termékvonalaknál, jármű kategóriáknál képzeli el az elektrifikációt, és ezekből összesen – tehát nem csak általuk gyártva – mennyire lesz szükség a világon, hogy leváltsák a belsőégésű motoros testvéreiket. A kép jobb szélén két autót látunk digitális lepel alatt, és a legszélsőről elég bizonyosan tudjuk, hogy ez a harmadik generációs platformra épülő kis Tesla, mivel a prezentációk más diáin így tűnt fel ez a rajz. Jobbról a második viszont egy ismeretlen jármű, csak annyit látunk, hogy ebből a kategóriából nagyjából 300 millió kell majd a világon elektromos formában. Logikusan végiggondolva két lehetséges válaszunk van a titokzatos autóra. Az egyik, hogy ez a harmadik generációs platformra épülő kisautó robotaxi változata, egy önvezető kisbusz. A másik, hogy egy teher és/vagy személyszállító furgont is készül gyártani a Tesla – volt már, hogy utaltak ilyen tervekre, úgyhogy nem lepődnénk meg. Kígyó helyett A következő termék a töltéssel foglalkozó bemutatón bújt meg a képek között. A képen elsőre a figyelmet a baloldali látványterv ragadja meg – ez az a kaliforniai retro-futurista büfé (diner), amely autósmoziként is működik majd és Superchargerekkel szereli fel a gyártó. Erről tavaly májusban már itt írtunk. A prezentáció végére beszúrt, könnyed hangulatú dia szövege arra utal, hogy a sok diagramm és adat, meg fejlesztés mellett nem szabad megfeledkezni a kúl termékekről és szolgáltatásokról sem. Csakhogy miközben mindenki a kép bal oldalára koncentrál, jobbra egy ártalmatlannak tűnő otthoni töltést látunk egy Model S-sel és egy falitöltővel. De tényleg annyira mezei ez a felállás? Akkor miért a kúl termékek dián van? Ha jobban megnézzük a képet, akkor feltűnhet, hogy ez nem egy mezei Tesla fali töltő, az ugyanis ennél jóval kisebb. Az is fura, hogy egy fekete kábel megy lefelé a betonba – a betáp nem az aljzatbetonból szokott jönni a töltőkhöz. Az autó hátulja alatt pedig van egy szürke trapéz formájú valami is, ami nem árnyék, hanem… valószínűleg egy vezeték nélküli autótöltő. Ennek már csak azért is nagy a valószínűsége, mert, ahogy Rob Maurer a Tesla Daily szerkesztője felhívta rá a figyelmet, a prezentációt elődadó Rebecca Tinucci, aki a Tesla töltőinfrastruktúra programjának legfelsőbb szintű vezetője, a Tesla előtt 11 évig a Plugless nevű startup alapító-elnöke volt, amely villanyautók számára fejlesztett vezeték nélküli töltést. Ha még emlékszünk rá, a Tesla réges-rég kísérletezett egy a sci-fik űrhajósgyilkos űrlényeire, vagy a Terminátor gerincoszlopára emlékeztető, tekergő töltőkábellel, amely az önvezető autók töltőnyílását találná meg magától és csatlakozna hozzá. Csakhogy az ijesztő találmány a valóságban meglehetősen problémás lehet, hiszen egy sofőr sokféleképp beállhat a parkolóba, ennek a szerkezetnek pedig fel kellene ismernie és meg kellene keresni a töltőnyílást. Nem lepődnénk meg ha a próbák során ez túl komplikált és bizonytalan megoldásnak tűnt volna, ellenben a vezeték nélküli töltéssel, amelynek hatásfoka sokat javult az elmúlt években Energia Végül két, még 2023-ban érkező termék is lepel alatt volt az energiatárolókkal foglalkozó diák egyikén. Elég magas összeget mernénk rá tenni, hogy a jobb szélső, a régóta pletykált LFP akkus új Powerwall lesz, amely, talán, végre elérhető közelségbe hozná a Tesla otthoni energiatárolóját, mivel az olcsóbb cellákkal megfizethetőbb lenne és a legyártott darabszám is növekedhetne, hiszen az LFP-ben nincsenek ritka, nehezen beszerezhető anyagok. A másik termék azonban fogalmunk sincs hogy mi lehet. az biztos, hogy nem egy új, még nagyobb Megapack, mivel a prezentáción elmondták, hogy a Megapack 2 XL-nél nagyobb konténert nem készítenek, mivel ez a méret az a felső határ, amelyet közúton, kamionnal, külön útvonalengedélyek és lezárások nélkül lehet szállítani. De akkor mi lehet? A kommentekbe várjuk a tippeket! Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!