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 Nem egyszerű eligazodni a Toyota szilárdtest-akkus kommunikációján, amely már vagy egy évtizede rendszeresen bejelenti a világnak, hogy most már mindjárt tényleg érkezik az új fejlesztésük – aztán mintha ez a sajtóközlemény soha nem is jött volna ki, pár év múlva ismét bejelentik, hogy két év múlva leigázzák a világot. Maximum Elon Musk FSD jövendölései tudnak lépést tartani velük. Legutóbb két hónapja, szeptemberben játszotta el a világsajtó, hogy még nem látták ezt a mozit vagy ötször, és ismét mindenki megírta, hogy rendkívüli áttörést ért el az autógyártó az akkutechnológia terén. Egy hónappal később az is kiderült, hogy egy olajcéggel együtt fejlesztik azt a technológiát, amely 2027-28 magasságában válik gyártásra éretté – szóltak a híradások. A technológia az olajvállalat szulfid alapú szilárd elektrolitjának kutatásaira épül. Most, egy újabb hónappal később, mégis a cég maga hűti a kedélyeket. Realitások talaján A fentiekhez, különösen pedig az elmúlt évek bátor bejelentéseihez képest most mégis kijózanító a Toyota Times, a cég belső lapjának írása. A vállalat két szilárdtest-akkus fejlesztésről is lerántotta a leplet az elmúlt hónapokban, és az egyiket már 2027-28-ban piacra kívánják dobni. Ez 1000 kilométeres hatótávot és 10 perces töltést ígér (80 százalékra). A másik, még fejlettebb változat már 1200 kilométert ígér, de bemutatásának idejét homály fedi. Áttörést ért el a Toyota a szilárdtest akkuknál Csakhogy a cég belső lapjában most arról írtak, hogy a 2027-es üzleti évben (2027.04.01-2028.03.31) még csak egy kísérleti gyár, azaz egy a labor és a nagy mennyiségű sorozatgyártás közötti lépcsőfok kezdi majd meg a működését, ami csak évi pár száz tonnát tud gyártani a szilárd elektrolitból, és fő feladata a sorozatgyártás életképességének bizonyítása, illetve az ezt akadályozó esetleges műszaki kihívások megoldása. Az így elkészült akkukat valóban piacra is kívánják dobni megvásárolható termékekben, de itt csak párezres darabszámról beszélünk. A szulfid alapú szilárdtest elektrolit laborban előállított prototípusa. Forrás: Toyota. Olajipari partnerük a tömegtermelés megkezdését 2030-ra ígéri, és az éves kapacitást ekkor évi pár ezer tonnára kívánják majd felfuttatni, ami még mindig nem százezres, vagy milliós, hanem „több tízezres” nagyságrendű autógyártáshoz elég. Ez az ütemterv egyébként egyezik a Toyota gyártási terveivel is, írja a lap. Olajcéggel fejleszti szilárdtest akkuját a Toyota A fentiek azt látszanak alátámasztani, hogy amikor a nagy energiasűrűséget és hatótávot, gyors töltést, és páratlan biztonságot ígérő szilárdtest akkuk megjelennek, először majd kis szériás, prémium járművekben láthatjuk ezeket, mondjuk valami drága, elképesztő teljesítményű sportautóban, vagy nagy luxus SUV-ban. Ez egyébként az új technológiák megjelenésének történetét ismerve sokkal reálisabb terv, mint az azonnali, nagy mennyiségű és olcsó tömeggyártás. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!