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
auto

Ezrével veszik a Toyota bZ4X-et taxinak a franciák

elektromos autó

Ötszáz tisztán elektromos Toyota bZ4X crossoverrel bővíti flottáját a francia Taxis G7 2025-ig, majd az évtized végéig további kétezer elektromos Toyota érkezik a flottába.

A Taxis G7 Franciaország egyik első taxiszolgáltatója, már 1914-ben a cég sofőrjei szállították a francia katonákat a frontra, természetesen belső égésű motoros járművekkel, melyek egészen 2007-ig egyeduralkodók voltak a cég flottájában. Akkor indult a G7 Green program, amely megteremtette Európa legnagyobb hibrid és elektromos taxi-flottáját, hogy húsz év alatt eljussanak oda, hogy 2027-ben már kizárólag zöld taxikkal szolgálják ki ügyfeleiket.

Ebben a programban fontos lépés a most bejelentett szerződés, melynek értelmében az évtized végéig összesen 2500 tisztán elektromos Toyota modell érkezik a vállalathoz. A 2030-as határidőre a cég tervei szerint eléri a 30%-ot a tisztán elektromos modellek aránya a flottában.

A bővítés első fázisában, 2023 és 2025 között 500 db bZ4X modell kerül a francia taxitársasághoz. A modern akkumulátoros elektromos járművek ideális taxialapot jelentenek, köszönhetően a sík padlónak és a nagy tengelytávnak, így a hátsó sorban bőséges lábtér, a zaj- és rezgésmentes hajtáslánc pedig csendes utazókörnyezetet biztosít. Ezen felül a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő járművek nem szennyezik környezetüket, ami különösen fontos sűrűn lakott, nagy forgalmú városi környezetben.

A Toyota bZ4X-et egyelőre nem teszteltük, a Subaru márkajelzés alatt futó ikertestvéréről azonban nemrég jelent meg részletes tesztünk.

Villanyautó teszt: Subaru Solterra EV

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.