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 A Jaguar tavaly év végén leállította az I-Pace gyártását, amivel pontot tettek egy szomorú, több éven át húzódó lassú halál végére. De most úgy néz ki, hogy Amerikában újra gyártásba kerülhet a típus – de csak egy vásárló részére. Robotautó Az I-Pace a brit prémium márka első tisztán elektromos autója volt és a villanyautózás modernkori történetében viszonylag hamar, 2018 nyarán került a vásárlókhoz.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 A típus kezdetben sok hívet szerzett a megnyerő dizájn és a kor színvonalának egészen jól megfelelő műszaki paraméterek kapcsán, sőt még több díjat is nyert: 2019-ben ez volt az év autója Németországban, az Egyesült Királyságban, de az európai és világ év autója díjakat is besöpörte. Ám a márkánál nem ritka megbízhatósági problémák mellett, azok a bizonyos LG cellák miatti tűzesetek és több akkus visszahívás is megtépázta a típus hírnevét, így összesen csak nagyjából 70 ezret adtak el belőle hat év alatt a világon. A végén a sorozatos problémák miatt a gyártó még vissza is kellett, hogy vásároljon mintegy 3000 autót, amelyeket nem tudtak megjavítani. Így amikor a cég bejelentette, hogy átpozicionálja a márkát és magasabb árkategóriákban, tisztán elektromos kínálattal tér vissza 2026-ban, már senki nem lepődött meg azon, hogy a belső égésű motorosok mellet az I-Pace is nyugdíjba megy. Csak egyetlen Jaguar marad gyártásban Volt azonban egy ügyfél, amely kapcsán mi is elgondolkodtunk, mihez kezd majd, a Waymo amerikai robotaxi szolgáltató ugyanis korábban erre a típusra építette flottáját. Most egy friss hír szerint az amerikai cég megállapodott azzal a Magna Internationallal, amelynek európai ága a Magna Steyr korábban a grazi üzemében gyártotta a brit márka villanyautóját, hogy Arizona államban folytassák számukra a gyártását – írja az Automotive News. A megállapodás értelmében a Magna új amerikai gyára állíthatja elő a mintegy 2000 új I-Pace-t a jövő év végéig, amelyeket a Waymo természetesen robotaxiként üzemeltet majd, miután felszerelte őket a saját berendezéseivel. Érdekes részlet, hogy ugyanitt gyártásba kerülhet a Waymo számára a Geely-hez tartozó Zeekr Mix nevű egyterűje Zeekr RT néven. Az új gyár az amerikai vámhatáron belülre költözteti a Waymo flottájának gyártását és ezzel kikerüli a Trump elnök által megkezdett vámháború hatásait. Persze azért a globális ellátási láncon keresztül az alkatrészekre rakodó extra állami sarc így is fájhat majd a cégnek, de jóval kevésbé, mintha külföldről importálná az autókat. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!