Állandó visszatérő téma, hogy a magyar szabályozás a kedvezmények egy jó részénél egy kalap alá vonja a teljesen elektromos, így valóban tisztán üzemeltethető autókat azokkal a monstrumokkal, amelyek a valóságban maximum 10-20 km-t tudnak tisztán elektromosan mozogni, utána egy nagy teljesítményű benzin vagy dízel motor biztosítja a meghajtást. Természetesen ha valakinek a munkahelye 10-15 km-re van, és otthon illetve a munkahelyen is tud tölteni, akkor ez utóbbi kategória is lehet a városban teljesen környezetkímélő, tisztán elektromos autó, de ennek a használati modellnek a létezését sokan megkérdőjelezik. A közvélekedés az, hogy a tehetős autóvásárlók az ingyenes parkolási lehetőség miatt vesznek olyan plugin hibrid prémium autót, ami jogosult a zöld rendszám viselésére. A sokszínűség nem csak a fényezésre volt igaz Többször felmerült már az igény a szigorításra, és a Nemzetgazdasági Minisztérium év elején be is lengette, hogy dolgoznak a módosításon, de egy bő fél év alatt nem történt semmi. Most a Vezess.hu újságírói kérdezték meg mind a Nemzetgazdasági, mind pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékeseit, hogy várható-e változás ezen a téren. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium válaszából kiderül, hogy mivel a jelenlegi szabályozás összhangban van az uniós jogszabályokkal, így nem terveznek változtatni rajta: „A forgalomba helyezéshez kapcsolódó nemzeti szabályozást a közlekedésért felelős tárca a közösségi szabályozással összhangban kívánja tartani. A minisztériumnak az elektromos meghajtással összefüggő járműműszaki szabályozás érdemi megváltoztatására irányuló uniós szakértői előkészítői munkáról nincs tudomása.” A kormány eredeti tervei szerint 2020-ra el kellene érni az 50 ezer darabot a hazai járműállományban az elektromos hajtású autóknak. Ezt a célt nemrégiben 30 ezerre módosították, de ennek teljesítéséhez is nagyon bele kellene húzni. A zöld rendszám által összemosott kategória határok lehetővé teszik, hogy amikor elektromos autókról beszélnek, akkor ne csak a kizárólag elektromosan hajtott, hanem a plug-in hibrid és a hatótáv növelt elektromos autókat is be lehessen érteni a halmazba. Jelenleg 3000 körül van a zöld rendszámos autók száma az országban, amelynek fele-kétharmada valószínűleg rendelkezik valamiféle hagyományos motorral is. Ha ezeket, vagy ezek egy részét kivennék a zöld rendszámra jogosult környezetkímélő autók köréből, akkor még nehezebben lehetne teljesíteni a 30 ezres célt. Bár a plugin hibrid autók esetén valóban semmi sem kényszeríti az autóst, hogy az akkumulátort éjszakánként töltögetve elektromos üzemben is használja az autóját, a tapasztalat az, hogy aki néhányszor kipróbálja a villanyhajtást, az rabjává válik, és ahol lehet ott tölt, illetve elektromos árammal közlekedik. Így előfordulhat, hogy aki eredetileg csak az ingyenes parkolásért vett ilyen autót, annak a következő járműve már tisztán elektromos meghajtású lesz. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!