Személyes történet: minden apró hatás számít

Az autóvásárlás nem gazdasági kérdés, így nem is biztos, hogy érdemes megtérülési modelleket számítani. Azt a pozitív hatást, amit a környezetre gyakorlunk a tisztább közlekedéssel, úgysem lehet beárazni. Dr. Halász Zsolt Budapesttől távol él családjával, és annak ellenére csak otthon tölti az autóját, hogy saját vállalkozása is üzemeltet elektromos autó töltőket.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

3 hónapja. Nem menőségből, divatból vettem, hanem „filozófia”. Megtehetem, de kötelesség is a helyzetem: hiszem, hogy ez a jövő, illetve mit tehetek (még) a világért, hogy jobb legyen?
A villanyautó csak kis szelete idealizmusomnak: én magam fogorvos-implantológus vagyok, de egy kis hotelt, az Apponyi Kiskastélyt – ahol élünk is, – vezet feleségem biokerttel, napelemmel, hőcserélővel (gázt be sem vezettük). Éttermünkben házi-, organikus- és bioalapanyagok mellett – szerelmeim, – 4db benzinfaló csillogó veteránautó. Biovegyszereket használunk, természetes és természetközeli az életünk, a hotelünk.
7 szobánkhoz, vendégeinknek pillanatnyilag 2 db 22KW-os autótöltő van, de már építés alatt van még 3 db Tesla töltő is. Szekszárdi fogpótlási-implantológiai klinikám parkolójában pedig 2 héten belül beüzemeljük a 2 db 22KW-os töltőt.

Ha nap mint nap látják környezetemben az elektromos autómat, megtapasztalható realitássá, vággyá válik többeknek. Porszemnyi hatásom lehet közvetve a világra, környezetünkre, a szennyező olajiparra, közel-keleti konfliktusokra, olajdiktatúrákra.
Sokat autózom, havi 5-10-szer tankoltam dízelemmel: a benzinkúton mindig belegondoltam és kirázott a hideg: havi akár 400 liter üzemanyagot eregetek levegőbe…és milyen sokan tesszük ezt! De imádom az elektromos autózás szabadságát: saját tiszta, megtermelt áramommal járok; senki sem lopja el a benzin árába épített, – tehát fölöslegesen befizetett – adómat.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Tesla Model S értékállóbb, mint hagyományos vetélytársai?

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Előtte is sejtettem, de a hétköznapi használatban jöttem rá kényelmére. Sűrű, kompromisszum mentes életformám, utazási szokásaim miatt a létező legnagyobb hatótávolságú Tesla 100D jöhetett szóba.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

Csak otthon töltöm autómat, viszont hosszabb utakra 90-100%-os töltöttséggel indulok, így az általam Magyarországon bejárt útvonalaimra elegendő a 450-500km hatótáv (spórolósan 530). Nem kell benzinkútra bemennem, nem töltök útközben, nem kell keresnem töltőt, vagy várnom töltőknél. Naponta minimum 40km-t autózom, de heti 1-2 alkalommal 300-450km-es köröket kell mennem: Szekszárd-Bp-Tatabánya/Balaton-Szekszárd egy jellemző köröm. Vagy Szekszárd-Szeged-Bp-Szekszárd egy másik. Picit másképp kell csak gondolkoznom az utazásaim tervezéséről, a minél ritkább és lassabb otthoni töltések miatt (mert az jobb az akksinak),így a benzinesnél is kényelmesebb és kompromisszum mentes!

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

Külföldre még nem kellett mennem vele. Mivel a töltésre sajnálom a külön időt, én csak olyan helyekre mennék vele, ahol van töltő, hogy pihenésem (esetleg ügyintézés) alatt tölthessek.

EZT OLVASTAD MÁR?  Szlovákiai körút Nissan LEAF-fel

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Tesla S 100D. A hatótáv miatt. Feleségem autója hibrid.

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

Bár van 2db 22KW-os töltő hotelünk parkolójában, a 3 hó, 6.500 km alatt egyszer sem használtam, hanem garázsban 3 fázisról éjjel töltöttem mindig.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Egy Tesla nem gazdaságosságról szól. Ha annyira fontos lenne, akkor az ingyenes töltőkre „hajtanék”… persze élvezem és örülök az alacsony költségeknek, hogy cégautó-adó mentes.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

Nagyon tetszik a mobilitás (szerviz, support, autóipar és szolgáltatás) újszerű, forradalmi szemlélete. Jónak és jószándékúnak tartom Musk vízióját a világról, jövőről, üzletfilozófiáról, morálról… én így tudom támogatni ebben.

A következő autód is elektromos lesz?

Csakis.

További személyes történetek

Elektromos autót használsz?

Hozzászólás