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
auto
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

A mai ELMŰ-ÉMÁSZ autóátadó a politkiai szerepvállalás miatt kiváló alkalom volt, hogy átismételjük a hazai elektromobilitás eddigi sikereit. Ebben segítségünkre volt az eseményen Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és-szabályozásért felelős államtitkára, akinek a gondolatait az alábbiakban szedtük pontokba (félkövéren kiemelve a Villanyautósok megjegyzései, észrevételei):

  • Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre (nincs dátum, hogy mikortól):
    • Jogi személyek eddig 5 autóra kaphattak támogatást, a tervek szerint ezt 35 darabra emelik.
    • A költségvetési intézményeknél nem lesz felső határ.
    • Az eddigieken túl az ügyvédi irodák és az egyéni ügyvédek is pályázhatnak a támogatásra.
  • Folytatódik a vásárlást ösztönző program a következő évben is. A szükséges források rendelkezésre állnak.
    Hogy pontosan mennyi, azt nem tudni.
  • Támogatják az elektromos taxik és autómegosztó szolgáltatások terjedését.
    Hogy mikortól és milyen formában, azt nem lehet tudni.
  • Bővül az állami villanyautó flotta, önkormányzatok és állami tulajdonú cégek is csatlakozhatnak.
    Ez a KEF tendere, amiben nemrég hirdettek eredményt. Mely szervek mennyi autót vesznek és milyen időkereten belül, arról nem esett szó, ami arra utal, hogy ezzel kapcsolatosan még nincs döntés.
  • 80 kilométerenként épülnek nagy teljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások a fontosabb főútvonalak mentén és normál töltők a célállomásoknál.
    A főútvonalak mentén nem lesznek nagy teljesítményű váltóáramú töltők? Fordulat a kommunikációban, hogy már nem töltő darabszám, hanem egymástól mért távolság szerepel az ígéretekben.
    Dátum most sem került a projekt mellé, így megint nem lehet tudni, hogy mikortól lesz átjárható az ország.
  • Az önkormányzatok 100%-os, vissza nem térítendő állami támogatással létesíthetnek elektromos töltőállomásokat. Eddig 535 millió forint értékben 75 önkormányzat 443 töltőpontra vonatkozó pályázatát hagyták jóvá.
    Ez az a nem túl jól sikerült önkormányzati pályázat, aminek azóta sem hirdették ki hivatalosan az eredményét. A Villanyautósok összeszedték, hogy hol lesznek ilyen töltők.
  • Az autóvásárlások támogatására eddig közel 500 autó megvásárlásához több, mint 700 millió forintot hagytak jóvá.
    Az eredeti program szerint 2016. őszétől 2017. május 1-ig 3500 autó megvásárlásának támogatására 5 milliárd forint állt rendelkezésre. A kevesebb, mint 500 autóhoz felhasznált 700 millió forint ennek mindössze 14%-a.
  • Már több, mint 3000 zöld rendszámos autó közlekedik Magyarországon.
    Az most nem derült ki, hogy ennek mekkora része tisztán elektromos. Innentől havi 675 db (évi 8100 db) eladásával teljesíthető a 2020 végére tervezett 30 ezres villanyautó állomány.

NGM sajtóközlemény:

Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre

2017. augusztus 29. 13:07

Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre és adminisztratív könnyítések is életbe lépnek a környezetbarát közlekedés ösztönzése érdekében – mondta Lepsényi István az ELMŰ-ÉMÁSZ új, elektromos autókból álló flottájának átadásán.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára elmondta, hogy jogi személyeknél 5-ről 35-re emelkedik a támogatható autók száma, a költségvetési intézményeknél pedig nem lesz felső határ. Az eddigi pályázókon túl ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek is igénybe vehetik a támogatást – tette hozzá.

Lepsényi István egy Renault Zoe volánja mögött az ELMŰ-ÉMÁSZ autóátadóján (Fotó: Botár Gergely/kormany.hu)

Lepsényi István kijelentette, a kormány folytatja a direktösztönző programot, így a támogatáshoz a következő évre is rendelkezésre állnak a szükséges források, emellett támogatni fogják az elektromos taxik vásárlását és üzemeltetését, valamit az elektromos carsharing (közösségi használatú autó) további terjedését.

Hozzátette, a kedvező üzemeltetési tapasztalatoknak köszönhetően bővül az állami elektromosautó-flotta, a beszerzéshez az önkormányzatok és az állami tulajdonú cégek is csatlakozhatnak.

A kormány tervei szerint

80 kilométerenként épülnek nagy teljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások a fontosabb főútvonalak mentén és normál töltők a célállomásoknál,

az önkormányzatok pedig 100 százalékos, vissza nem térítendő állami támogatással létesíthetnek új elektromos töltőállomásokat, így az ország teljesen átjárható lesz elektromos autókkal – mondta Lepsényi István. Eddig 535 millió forint értékben 75 önkormányzat 443 töltőpontra vonatkozó pályázatát hagyták jóvá – közölte.

Lepsényi István felidézte, hogy az NGM pályázati rendszere a vételár 21 százalékáig, legfeljebb 1,5 millió forintig támogatja a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzését. Tájékoztatása szerint 2016-ban 2 milliárd forintot biztosítottak a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzésének támogatására, mostanáig több mint 700 millió forint értékben közel 500 támogatásról döntöttek, a pályázók között a tavalyi 30 százalékról 42 százalékra emelkedett a magánszemélyek aránya.

Már több mint 3000 zöld rendszámos autó közlekedik Magyarországon,
a tisztán elektromos meghajtású járművek nem fizetnek regisztrációs adót és forgalomba helyezési illetéket, cégautóadót és helyi gépjárműadót, mentesek a visszterhes vagyonszerzési illeték alól is – tette hozzá.

Lepsényi István hangsúlyozta, hogy az elektromos járművekkel csökken a közlekedésben a gépjárművek által kibocsátott káros anyagok és az üvegházhatású gázok mennyisége, mérséklődik a nemzetgazdaság fosszilis energiahordozó-igénye és növelhető energiabiztonság, emellett fontos gazdasági érdek bekapcsolódni a járműgyártás előtt álló fejlődésbe is.

A sajtótájékoztatón Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ elnöke elmondta, hogy a társaság több mint 200 millió forintot költött a 15 új elektromos autó beszerzésére, amelyhez az NGM 22,5 millió forintos támogatást adott. A flotta üzemeltetése érdekében a vállalatcsoport a telephelyein nyolc váltóáramú gyorstöltőt és három egyenáramú villámtöltőt is telepített országszerte, ezek egy részét külső felhasználók is igénybe vehetik – tette hozzá.

A töltőállomások telepítője és üzemeltetője, az Innogy értékesítési ügyvezető igazgatója, Martin Herrmann hangsúlyozta: támogatják a kormány törekvéseit az e-mobilitás magyarországi fellendítésére. A cég IT-rendszere 5800 európai töltőpontot kapcsol hálózatba, ezeken keresztül a felhasználók 2016-ban 30 millió kilométert tettek meg károsanyag-kibocsátás nélkül – tette hozzá.

(MTI; kormany.hu)

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

Villanyautósok

Összehasonlítás