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 A Porsche már a koncepció 2015-ös bemutatása óta a Mission E néven emlegeti első tisztán elektromos modelljét, s mivel a gyártás közeledtével egyre gyorsabban épül a jármű körüli médiafelhajtás, a folyamatosan érkező híreknek köszönhetően a Mission E típusjelzés már olyannyira bevésődött az agyunkba, hogy azonnal összekötjük a gyönyörű elektromos sportautóval. Régóta terjengenek azonban a pletykák, hogy e név csak a villanyautó koncepció- illetve prototípus-állapotára vonatkozik, és a gyártási változatot már teljesen más néven kell majd a kereskedésekben keresnünk, már csak azért is, mert a Mission E nem illik a Porsche sémájába, ami alapján a frappáns neveket kitalálja a járműveinek. A pletykák nem tévedtek, valóban új elnevezést kell memorizálnunk, miután a gyártó a Porsche Múzeumban megrendezett 70 Years of the Porsche Sports Car, azaz a Porsche sportautó-gyártás 70. évfordulójának ünnepére rendezett kiállításon hivatalosan is bejelentette, hogy a piacra érkező Mission E-t a Taycan névre kereszteli át. https://youtu.be/2q_o4Pl-AuY A Porsche autópalettáján minden egyes modellnek egyedi jelentéssel bíró neve van, ami utal az adott jármű karakterisztikájára. A Boxster például a boxermotor és a roadster kialakítás keveréke; a Cayenne tüzességet, harciasságot jelent; a Macan elnevezés a tigris indonéz megfelelőjéből származik, utalva a lenyűgöző erőre, rugalmasságra, és dinamikára, míg a Taycan energikus, fiatal lovat jelöl. Az egybeesés nem véletlen a Porsche ágaskodó paripát ábrázoló ikonikus márkajelzésével, mely már 1952 óta ott virít a gyártó autóin – a németek ezzel érzékeltetik, hogy az elektromos meghajtású gépkocsi is egy vérbeli Porsche. Jelentés ide vagy oda, a villanyautó-rajongó társadalom kicsit sem elégedett az átkereszteléssel, mondván, a Mission E egy tökéletes és izgalmas név volt egy olyan autó számára, mely az elektromos korszakba vezeti át a gyártót, utalva e küldetés fontosságára, miközben a Taycan névvel a villanyautó csak egy lesz a többi modell között. Nem is beszélve arról, hogy az eredeti elnevezést egy minimális angoltudással is könnyedén ki lehet mondani, míg a Taycan a nyelvekben legjártasabb embereket is elbizonytalanítja.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 A kiállítás egy remek alkalom, hogy a stuttgarti székhelyű cég az elektromobilitási stratégiáját is villogtassa, így megtudtuk, hogy a tervek szerint 2022-ig több, mint 6 milliárd euróval, azaz a korábban ígértek kétszeresével támogatja a Porsche az elektromos közlekedésre irányuló tevékenységeit. Ebből a pénzből jut bőven a Taycan-variánsok kifejlesztésére, a már meglévő modellek elektromosítására, a létesítmények bővítésére, és az új technológiák kutatására, valamint a töltőhálózat kiépítésére. A 600 lóerős, 500 kilométeres NEDC szerinti hatótávot kínáló villany-sportautó legnagyobb előnye a 800 V-os töltési rendszer, amivel a jármű már a mostanában létesülő 350 kW-os villámtöltőket is ki fogja tudni használni. A gyártás jövőre indul, csak a zuffenhausi gyárban 1200 új munkahelyet teremtve. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!