Még jobban harap a Model 3 – itt a Track Package és a Track Mode v2

A Tesla Model 3-at eddig sem a lassú, tohonya autók között tartották számon, de akik meghajtották már a modellt versenypályán, mind arra panaszkodtak, hogy túl hamar elmelegszenek a fékek. Ez persze részben érthető, hiszen az akku csomag miatti – benzineshez képest- nagyobb tömeg eleve nagyobb igénybevételnek teszi ki ezt az alkatrészt, ráadásul a villanyautók elsődleges lassító eszköze alapvetően a visszatöltés, ezért hagyományos társaikhoz képest kisebb fékekkel szerelik őket. Az sem segítette a Model 3-at, hogy, bár a versenypályán jót tesznek a szélesebb gumik az extra tapadás miatt, a hatótáv szempontjából pont ellenkező a hatásuk. Ezért egy szériaautónál, amit legtöbbet mégiscsak utcán használnak, meg kell találni az egyensúlyt.

Persze vannak akik nem egyensúlyozni, hanem csak csapatni akarnak. Nekik jött most két újítás.

Forrás: Youtube/EverythingApplePro

Track Package

A Model 3 Performance verziójához nettó 5500 dollárért választható extra most kivételesen nem szoftveres, hanem hardveres változtatásokat tartalmaz.

Forrás: Youtube/EverythingApplePro

A csomag része egy új, 20″-es felni, ami nem csak mutatós, de elég széles is az új 245/35ZR20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 XL gumikhoz. Az új kerekekkel több teljesítményt vihetünk az útra, jobban viselkedik az autó a nagy sebességű kanyarokban és a fékút is csökkenhet. A szetthez speciális kiegészítők is járnak, amikkel stílusosan lehet lefedni a csavarokat és a kerék közepére is kerül egy Tesla logó.

EZT OLVASTAD MÁR?  Videón a Tesla fremonti gyárának forgalma június utolsó hetében
Forrás: Tesla

De nem csak a kerekekhez, a fékekhez is hozzányúltak.  A csomag része 4 nagyobb teljesítményű fékbetét is, de az autó fékfolyadékát is olyanra cserélték, ami nagyobb hőhatásoknak képes ellenállni.

Track Mode v2

Persze nem is a Tesláról beszélnénk, ha a hardverrel párhuzamosan nem csiszoltak volna egy keveset a szoftveren is. A versenypályás hajtáshoz készített Track Mode eddig is kikapcsolt pár biztonsági és kényelmi beállítást, hogy jobban ki lehessen használni az autó képességeit, de az új, továbbfejlesztett verziója itt is messzebb megy.

Forrás: Youtube/EverythingApplePro

Egy csuszkával fokozatmentesen lehet állítani az első és hátsókerék meghajtás közötti egyensúlyt, a vezetéssegítő rendszereket és az energia visszatöltést is. Két beállítást is kaptunk a motorok hűtésének javítására. Az egyikkel a futam után tudunk extra hűtést kapcsolni, ami akkor lehet jó, ha több etapot megyünk és közöttük szeretnénk visszahűteni a rendszert. A számítástechnika világából ismert overclocking, azaz túlhajtás kifejezés is bekerült a Teslások szótárába, csak itt nem egy processzort, hanem az autó hűtőrendszerét tudjuk a gyári paraméterek fölé tolni, ami verseny közben jöhet jól.

EZT OLVASTAD MÁR?  Bemutatkozott a Renault Twingo Z.E.
Forrás: Youtube/EverythingApplePro

Azokra is gondoltak, akik szeretnék dokumentálni a teljesítményüket. Be lehet kapcsolni egy videó rögzítő üzemmódot, hogy megörökítsük a legjobb körünket, de a navigáción kijelölve a start/cél vonalat az kocsi automatikus stoppert is tud indítani, ami magától elindul és leáll, így nem kell a képernyőt nyomogatnunk a célegyenesben száguldva.

Az újításokat már kis is próbálhatta az egyik legismertebb tech csatorna a Youtubon – alább megtalálható az EverythingApplePro videója.

Elektromos autót használsz?