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
auto
2024. 04. 19. péntek

Nagyon sokáig kellett várni, hogy a Dacia is bemutasson egy villanyautót, ám ha hihetünk a Renault Csoport ígéreteinek, akkor a Spring névre keresztelt modell Európa legmegfizethetőbb tisztán elektromos személygépkocsijaként hálálja meg türelmünket. Az bizonyára senkit sem zavar, hogy a crossover valójában nem a Dacia saját műve, hanem a Renault Kínában forgalmazott és pofátlanul olcsón kínált City K-ZE modelljének európai meghonosítása – ezt már régóta tudjuk, hiszen a konszern igazgatói korábban megerősítették, hogy a szigorú szén-dioxid kvóták miatt a román márka sem ússza meg az elektromosítást.

Sokkal érdekesebb inkább az, hogy mekkora tudással érkezik hozzánk a négyüléses és ötajtós autó, ebben viszont sajnos most sem lettünk sokkal okosabbak. Specifikációk terén elég szűkszavú az autógyártó, mindössze a hatótávról tett említést, ami a városi és város környéki rendeltetésének megfelelő, körülbelül 200 kilométer a WLTP szerint. A Dacia autómegosztó célra is használni szeretné 3730 mm-es hosszúságú kompakt crossoverét, hogy minél több embert érjen el legelső villanyautójával. A járművön elöl-hátul LED fényszórók találhatóak.

A most bemutatott Dacia Spring állítólag csupán koncepció, 2021-ben érkezik egy letisztultabb gyártási változat, és az értékesítés is ekkor kezdődik. Amint új részletek derülnek ki az autóról, egyből beszámolunk róla.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.