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
auto
2024. 04. 23. kedd

Genfi Autószalon hiányában egy online közvetítésben, a müncheni dizájncentrumból mutatta be az i4-es koncepció változatát a BMW, amely a jövő évben a gyártó házon belül fejlesztett ötödik generációs hajtásláncával gurul le a gyártósorról. Arról most sem derült ki sok információ, hogy ez pontosan mit is jelent például a töltési tulajdonságokra nézve, azt viszont már régóta hangoztatják a németek, hogy az akkumulátor-technológia fejlesztéseinek köszönhetően akár 600 kilométeres hatótáv is elérhető a 80 kWh kapacitású Li-ion akkucsomagból a WLTP mérés szerint.

Az i4 teljesítményben sem szenved majd hiányt, a motorháztető alatt körülbelül 530 lóerő bújuk meg, ami álló helyzetből alig 4 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsítja fel a sportos szedánt, de a végsebesség 200 km/h-ra lett korlátozva. Ebben a modellben a villanymotor megépítéséhez a BMW már egyáltalán nem használ ritkaföldfémet, így jelentősen csökken az autógyártás környezeti lábnyoma.

Az i4 Conceptről virít, hogy egyelőre csak tanulmány, ám Oliver Zipse vezérigazgató elmondása szerint a dizájn nagyon közel van ahhoz, amit 2021-ben a végleges változaton látni fogunk. A meglehetősen abszurd kinézetű iNEXT után jó újra látni egy olyan elektromos meghajtású koncepcióautót a BMW-től, ami hű a márkától megszokott sportosan elegáns dizájnnyelvezethez. Az alacsony hasmagasság, és az erős, magabiztos vonalak a villanyautó elején kifejezetten sokat dobnak a látványon, de azért ezen a példányon is akadnak olyan feltűnő torzítások, amelyeken biztosan csiszol még a BMW.

A beltér hozza a gyártótól elvárt modern és prémium minőséget sugárzó érzetet: a műszerfalra egy hatalmas, hajlított érintőképernyő került, ami állítólag előrevetíti az iNEXT és az i4 gyártási változataiban megtalálható kijelzőt, de azt nem erősítette meg, hogy valóban így fog kinézni a megvásárolható autók kezelőfelülete.

A gyártás jövőre indul a 200 millió euróból átalakított müncheni üzemben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.