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
auto
2024. 06. 15. szombat
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

A Hyundai Motor Csoport Genfi Autószalont helyettesítő videója egy kerekasztal beszélgetéssel kezdődött, Hyundai vezetők részvételével. A beszélgetésen Andreas-Christoph Hofman, a Hyundai Motor Európa marketing- és termékfelelős alelnöke, Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termék divíziójának vezetője, valamint Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető designere vett részt.

A videóból megtudhattuk, hogy a koreai gyártó 2025-ig összesen 44 elektromosított járművel egészíti ki a kínálatát, valamint közel 20 milliárd eurós beruházást eszközölnek a jövő technológiáinak kutatására és fejlesztésére. Évente több mint 670 000 akkumulátorral és üzemanyagcellával rendelkező járművet értékesítenek majd, amivel világviszonylatban a három vezető elektromos jármű gyártó közé kívánnak kerülni. Európában már 2020 végéig elektromosított lesz a kínálat több mint 75%-a, egyúttal a vállalat célja, hogy idén közel 80 000 zéró kibocsátású járművet adjon át az európai fogyasztóknak.

A tervek áttekintése után bemutatták az új, „Prophecy” névre keresztelt tisztán elektromos tanulmányautót. Az újdonság tervezési vezérelve az érzéki sportosság volt. A Hyundai legújabb formanyelvét bemutató futurisztikus koncepció célja, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen az emberek és az autók között, a természet és a technológia, valamint az érzelem és a gyakorlati egyensúly megteremtésével.

A Prophecy sziluettje egyértelművé teszi, hogy az aerodinamika mindenek felett állt a formatervezés során. Az autó formáját a megnövelt tengelytávolsága és a rövidebb túlnyúlások teszik jellegzetessé, amit az új EV architektúra tett lehetővé. A kialakítás legfontosabb előnye az esztétika és a funkcionalitás harmóniája.

A Hyundai új szabványt szeretne teremteni a tanulmányautóval az EV szegmensben, melyet optimista futurisztikának neveztek el. Az autón végighaladó minimalista vonalvezetést lezáró hátsó rész, a beépített légterelővel, még álló helyzetben is dinamizmust kölcsönöz a modellnek. Tovább fokozza a dinamikus megjelenést az autó lökhárítója alatt elhelyezkedő légbeömlő, amely nem csak látványelem, de az alkatrészek megfelelő hűtéséhez is hozzájárul a friss levegő megfelelő áramoltatásával. Az elektromos autók számára kiemelt fontosságú a megfelelő aerodinamika, amit az autó keréktárcsáin látható hajócsavar alakok is hangsúlyoznak.

Az autó kialakításakor szándékosan alkalmaztak átlátszó akril anyagokat, például a fényszóró, a légterelő és a kamera rendszer kialakításánál. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet az alkatrészek funkcionális szépségére. Az autó lámpái követik a 45 tanulmányautón megjelenő pixeles kialakítást, amely a jövő Hyundai modelljein is megjelenik majd stílus elemként.

A koncepcióautó kezelőszervei is a jövőbe tekintenek, az autonóm vezetést hangsúlyozza a kormánykerék helyett alkalmazott két joystick, amely bár teljesen új koncepciót jelent az autóiparban, mégis egy jól ismert, megbízható megoldást kínál az újszerű, intuitív vezetési élményhez. A két joystick egyikét a középkonzolon, a másikat pedig az ajtó burkolatán helyezték el, hogy a járművezető kényelmes üléspozícióban vezérelhesse a járművet. A két joystick nem csak az irányítást, de a jármű különféle funkcióinak elérését is biztosítja a beépített gombok segítségével. Tehát egy újszerű ember-gép illesztőfelület gondoskodik az autó biztonságos és kényelmes vezérléséről, amivel a jármű funkciónak több mint 90%-a elérhető.

A jármű rendelkezik egy ún. relax üzemmóddal, amelyben semmi sem zavarja a látóteret, az utasok korlátlan vizuális szabadságot kapnak, így élvezhetik a kijelzőn megjelenő tartalmat. A Hyundai egy komfortos belső környezetet teremtett a környezetbarát formatervezés és anyagválasztás kombinációjával, ezzel igazolva az autó jövőképét. A komfortot az oldalsó ajtókon elhelyezett külső levegő bevezetés, azaz a Clean Air rendszer teszi teljessé.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.