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 A Hyundai Motor Csoport Genfi Autószalont helyettesítő videója egy kerekasztal beszélgetéssel kezdődött, Hyundai vezetők részvételével. A beszélgetésen Andreas-Christoph Hofman, a Hyundai Motor Európa marketing- és termékfelelős alelnöke, Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termék divíziójának vezetője, valamint Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető designere vett részt. A videóból megtudhattuk, hogy a koreai gyártó 2025-ig összesen 44 elektromosított járművel egészíti ki a kínálatát, valamint közel 20 milliárd eurós beruházást eszközölnek a jövő technológiáinak kutatására és fejlesztésére. Évente több mint 670 000 akkumulátorral és üzemanyagcellával rendelkező járművet értékesítenek majd, amivel világviszonylatban a három vezető elektromos jármű gyártó közé kívánnak kerülni. Európában már 2020 végéig elektromosított lesz a kínálat több mint 75%-a, egyúttal a vállalat célja, hogy idén közel 80 000 zéró kibocsátású járművet adjon át az európai fogyasztóknak. A tervek áttekintése után bemutatták az új, „Prophecy” névre keresztelt tisztán elektromos tanulmányautót. Az újdonság tervezési vezérelve az érzéki sportosság volt. A Hyundai legújabb formanyelvét bemutató futurisztikus koncepció célja, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen az emberek és az autók között, a természet és a technológia, valamint az érzelem és a gyakorlati egyensúly megteremtésével. A Prophecy sziluettje egyértelművé teszi, hogy az aerodinamika mindenek felett állt a formatervezés során. Az autó formáját a megnövelt tengelytávolsága és a rövidebb túlnyúlások teszik jellegzetessé, amit az új EV architektúra tett lehetővé. A kialakítás legfontosabb előnye az esztétika és a funkcionalitás harmóniája. A Hyundai új szabványt szeretne teremteni a tanulmányautóval az EV szegmensben, melyet optimista futurisztikának neveztek el. Az autón végighaladó minimalista vonalvezetést lezáró hátsó rész, a beépített légterelővel, még álló helyzetben is dinamizmust kölcsönöz a modellnek. Tovább fokozza a dinamikus megjelenést az autó lökhárítója alatt elhelyezkedő légbeömlő, amely nem csak látványelem, de az alkatrészek megfelelő hűtéséhez is hozzájárul a friss levegő megfelelő áramoltatásával. Az elektromos autók számára kiemelt fontosságú a megfelelő aerodinamika, amit az autó keréktárcsáin látható hajócsavar alakok is hangsúlyoznak. Az autó kialakításakor szándékosan alkalmaztak átlátszó akril anyagokat, például a fényszóró, a légterelő és a kamera rendszer kialakításánál. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet az alkatrészek funkcionális szépségére. Az autó lámpái követik a 45 tanulmányautón megjelenő pixeles kialakítást, amely a jövő Hyundai modelljein is megjelenik majd stílus elemként. A koncepcióautó kezelőszervei is a jövőbe tekintenek, az autonóm vezetést hangsúlyozza a kormánykerék helyett alkalmazott két joystick, amely bár teljesen új koncepciót jelent az autóiparban, mégis egy jól ismert, megbízható megoldást kínál az újszerű, intuitív vezetési élményhez. A két joystick egyikét a középkonzolon, a másikat pedig az ajtó burkolatán helyezték el, hogy a járművezető kényelmes üléspozícióban vezérelhesse a járművet. A két joystick nem csak az irányítást, de a jármű különféle funkcióinak elérését is biztosítja a beépített gombok segítségével. Tehát egy újszerű ember-gép illesztőfelület gondoskodik az autó biztonságos és kényelmes vezérléséről, amivel a jármű funkciónak több mint 90%-a elérhető. A jármű rendelkezik egy ún. relax üzemmóddal, amelyben semmi sem zavarja a látóteret, az utasok korlátlan vizuális szabadságot kapnak, így élvezhetik a kijelzőn megjelenő tartalmat. A Hyundai egy komfortos belső környezetet teremtett a környezetbarát formatervezés és anyagválasztás kombinációjával, ezzel igazolva az autó jövőképét. A komfortot az oldalsó ajtókon elhelyezett külső levegő bevezetés, azaz a Clean Air rendszer teszi teljessé. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!