Tegnap Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnöke és vezérigazgatója prezentálta az úgynevezett „Direzione Cor Tauri” stratégiát (utalva a Bika csillagkép legfényesebb csillagára), amely a sportautómárka kínálatának, illetve Sant’Agata Bolognese-i gyárának dekarbonizációs lépéseit foglalja össze. Az Audi leányvállalataként működő olasz cégnél 2017-ben már felmerült a villanyautózás gondolata, igaz a saját karosszériáját javítani képes, szuperkondenzátoros Terzo Millennio koncepció elég nyilvánvalóvá tette, hogy nem mostanság érkezik az első teljesen villanyos Lamborghini. Szűk egy évvel később aztán egy interjúban le is szögezte a vállalat pénzügyi igazgatója, hogy legalább 2026-ig ne várjunk elektromos autót arany bikával az orrán, hiszen a villanymotor túl csendes, az akkumulátorok pedig egyébként sem bírnák a márkára jellemző magas teljesítményt. Jó sokat kell még várni a tisztán elektromos Lamborghinire A ma bejelentett ütemterv sem hozza közelebb az első 100%-ban elektromos Lamborghinit: a stratégia legutolsó, harmadik szakaszában a cég a tisztán elektromos technológiának szenteli innovációs képességét, ám erre csupán az évtized második felében kerülhet sor. Addig, az első fázisban 2021 és 2022 között marad a belsőégésű motorok fejlesztése, és az ezeket hordozó új modellek bevezetése. A brit Autocar magazin megtudta, hogy az első villanyautó valószínűleg egy 2+2 üléselrendezésű kétajtós GT lesz. A Sián, mely nagyrészt a Terzo Millennio tanulmány és az Aventador összegyúrásából jött létre, elsőként hozott hibrid meghajtást a Lambo életébe – erről a technológiáról szól a második szakasz. 2023-ban megjelenik a márka legelső, sorozatban gyártott hibridje, 2024 végére pedig az egész portfóliót elektromosítja a cég, ám azt nem tudni, hogy a hibrid hajtás mely típusával. Az Autocar információi szerint a konnektoros hibridek fontos szerepet kapnak, az Urus SUV, valamint a Huracán és az Aventador utódjai is plug-in hibrid hajtást kapnak majd. A vállalat 2025-re 50%-kal szeretné csökkenteni a CO2-kibocsátását. A Lamborghini hangsúlyozza, hogy az egész stratégia alatt fennmarad az eddigi értékrend, azaz a hamisítatlan termékek fejlesztése kiemelkedő teljesítménnyel. Hogy az elektromosítással járó tömegnövekedést ellensúlyozni tudják, a mérnökök ezt a fázist új, extra könnyű anyagok és technológiák kutatásával és fejlesztésével fogják tölteni. A stratégia kitér a Sant’Agatha Bolognese gyártólétesítmény fenntartható működésére is. A gyár már korábban megszerezte a CO2-semleges minősítést, de a jövőben számos környezetvédelmi, illetve CSR intézkedést léptetnek életbe. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!