Egy hét múlva, május 25-én lehull a lepel a Cupra legelső tisztán elektromos meghajtású modelljéről, amely az eredetileg a SEAT emblémáját hordozó El-Born tanulmányautóból születik meg. A spanyol sportmárka kínálatában már csak Bornként hívott villanyautó premierjéről egy sajtóanyagban tett említést a vállalat, amelyben Jorge Diez főtervező a végleges változat dizájnjának kulcselemeiről beszél. A Cupra Born egyik fő jellemzője a sarkokig kitolt kerekek, amely egy tágas, emberközpontú utasteret eredményez. A hosszú tengelytáv, az elöl és hátul is rövid túlnyúlások, és az akkucsomag által alacsonyra helyezett tömegközéppont egy maradéktalanul a Cuprára jellemző vezetésélményt ad a villanyautónak – magyarázza Diez. Mindezt a teljesen elektromos autók alá tervezett padlólemez teszi lehetővé, ugyanis a Born alatt a Volkswagen MEB szerkezete dolgozik. Unokatestvérétől, a Volkswagen ID.3-tól a vadabb stílusjegyek különböztetik meg, mint például a szigorúbb, magabiztosabb fényszóródizájn, kiszélesített lökhárítók, az éles szögeket bezáró formák a karosszérián. Az majd csak a premieren derül ki, hogy a hajtásláncban mennyire osztozkodik a két ferdehátú. Cupra Born A Cupra Born a Volkswagen zwickaui gyárában készül Németországban, gyártása még idén elindul. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!