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 Mérföldkőhöz érkezett a Tesla texasi gyárának építése – elkészült a Model Y első 130 kilós, egyben kiöntött fődarabja. Austin előz Miközben Berlinben az engedélyeztetési eljárással bíbelődnek, a texasi gyár lassan behozza lemaradását. Az építési verseny pontos állását nehéz megítélni, mivel a német helyszínen az első fázis épületei szinte már teljesen készen vannak és a munka nagy része belül folyik, míg az új amerikai gyár csarnokainak csak egy része áll jelenleg, de napi 24 órában folyik a munka, és jobban állnak a présgépek telepítésével. Most ez utóbbi részelt kapcsán látott napvilágot új információ – és nem is akármilyen. A Tesla folyamatosan fejleszti a gyártástechnológiát, hogy minél gyorsabban és olcsóbban tudjon autókat gyártani. Az egyik sokat idézett irány, hogy a hagyományosan sok, kicsi, préselt elem helyett egyre nagyobb, egy darabból öntött (présöntvény) főelemeket szeretnének használni. A cél, hogy a Berlinben és Austinban készülő Model Y váza mindössze 3 darabból álljon. Ez egyébként nem csak a költségeket és a gyártási időt csökkenti majd, de így könnyebbek és erősebbek is lehetnek ezek az elemek. Forrás: IDRA Az austini gyárban már egy ideje folyik az olasz IDRA által gyártott hatalmas présgépek telepítése, és a szokásos drónvideók már azt is rendszeresen megmutatják, hogy a próbagyártás is beindult ezekkel a berendezésekkel. Természetesen autó még nem készül az üzemben, de folyik a gépek kalibrációja, finomhangolása. Míg a Model 3 hátsó részének váza még több mint 70 elemből készül, az Y már a gyártás kezdetén is háromra csökkentette ezt a darabszámot. Most pedig Austinban elkészült az első, 130 kilogrammos egyben kiöntött elem, ami a jelek szerint az autó orra. A képet az egyik beszállító ügyvezetője osztotta meg. Mire Texasban is beindul a gyártás, ugyanígy készül majd az autó fara is, a kettő között pedig az a strukturális akkupakk foglal majd helyet, amely az új 4680-as szárazelektródás cellákat használja. A 130 kilós egyben öntött/préselt darab a Model Y orrának váza lesz. Forrás: Axel Turck / Linked In Az alábbi animációt a tavalyi Battery Day videóanyagából gyártottuk, és segítségével könnyen beazonosítható fenti képen szereplő elem. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!