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
auto
2024. 07. 27. szombat

Aki régóta követi az oldalt, az biztosan tudja, hogy a mindennapokban egy Nissan Leafet használok. Két példánnyal együtt 8 év alatt közel 200 ezer km-t mentem, és sok cikk született az ezekkel szerzett tapasztalatokról. De bármennyire is jó autó a Leaf, a mai modern villanyautók már jóval többet kínálnak, egy lassan 12 éves konstrukciójú, relatíve kicsi akkus autóval nem lehet teljes képet adni arról, hogy hol áll most az elektromobilitás. Ezért a Budapest Motors szentendrei úti BMW szalonjával szövetkezve a következő hónapokban egy BMW iX3 segítségével igyekszem megmutatni, hogy mennyire problémamentes ma egy ilyen autó használata Magyarországon és külföldön egyaránt.

Az iX3-at egy félévre kaptuk, viszont van egy 10 ezer km-es limit, amiből sajnos már az első négy nap sikerült 900-at elhasználni. Egy 427 km-es út során félúton 36 percnyi AC töltés (7 kWh) elég volt (azért AC, mert ahol megálltunk enni, ott volt egy AC töltő), hogy hazaérjek, a második 363 km-es út végén pedig 63 km-re elegendő energia maradt az akkuban. A fogyasztás ezen a két úton 18,9 illetve 17 kWh/100 km volt, ami a sok autópályás szakasz mellett nem rossz eredmény. Eddig szinte mindenre elég volt az otthon betöltött energia, de a hamarosan esedékes külföldi utakon már jól jön a BMW Charging roaming szolgáltatása.

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

A BMW iX3 egyébként már járt nálunk teszten facelift előtt…

Villanyautó teszt: BMW iX3

… és facelift után is:

Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022)

A BMW iX3-ból egyféle alapváltozat létezik, ami egy nettó 74 kWh-s akku mellett kínál hátsókerék hajtást és 286 LE (210 kW) teljesítményt. Ezzel az autó 6,8 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és a kombinált ciklusú WLTP hatótávja a gyártó szerint „461-453 km”. Műszaki téren nincs is más opció, és a kiegészítőket is érdemes csomagban rendelni hozzá. A tesztautóra megrendelték az Impressive csomagot, ami összesen 24 extrát tartalmaz, köztük olyanokat, mint a motoros és memóriás ülés gerinctámasszal és oldaltámasszal, ülésfűtés, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés, Harman/Kardon hifi, ‘parkolóasszisztens plusz’ 360 fokos kameraképpel és távoli nézettel, akusztikus üvegezés és láblendítéssel nyitható csomagtartó. Ami a tesztautóban még ezen felül is extra, az a kormánykerékfűtés, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a hővédő üvegezés, a lézervilágítás, a Drive Recorder és a nyílt pórusú kőris törzs belső díszítőelemek. Az autó kívül phytonic kék metál fényezésű, az utasteret pedig mokka színű vernasca bőr borítja. Az alapfelszereltség 19″-os kerekei helyett 20″-os felni került az autóra. Ezzel a felszereltséggel a BMW iX3 listaára jelenleg bruttó 27,3 millió forint.

A következő néhány hónapban kendőzetlenül bemutatjuk, hogy milyen a BMW iX3 hosszú úton külföldön, hogyan lehet vele vontatni és kerékpárt szállítani, hogyan működik a BMW töltőkártya, az applikáció, az önvezetés és a kulcsként használható telefon. Meg persze mindent mást is, ami még adódik. Kövessétek a sorozatot!

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.