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 Aki régóta követi az oldalt, az biztosan tudja, hogy a mindennapokban egy Nissan Leafet használok. Két példánnyal együtt 8 év alatt közel 200 ezer km-t mentem, és sok cikk született az ezekkel szerzett tapasztalatokról. De bármennyire is jó autó a Leaf, a mai modern villanyautók már jóval többet kínálnak, egy lassan 12 éves konstrukciójú, relatíve kicsi akkus autóval nem lehet teljes képet adni arról, hogy hol áll most az elektromobilitás. Ezért a Budapest Motors szentendrei úti BMW szalonjával szövetkezve a következő hónapokban egy BMW iX3 segítségével igyekszem megmutatni, hogy mennyire problémamentes ma egy ilyen autó használata Magyarországon és külföldön egyaránt. Az iX3-at egy félévre kaptuk, viszont van egy 10 ezer km-es limit, amiből sajnos már az első négy nap sikerült 900-at elhasználni. Egy 427 km-es út során félúton 36 percnyi AC töltés (7 kWh) elég volt (azért AC, mert ahol megálltunk enni, ott volt egy AC töltő), hogy hazaérjek, a második 363 km-es út végén pedig 63 km-re elegendő energia maradt az akkuban. A fogyasztás ezen a két úton 18,9 illetve 17 kWh/100 km volt, ami a sok autópályás szakasz mellett nem rossz eredmény. Eddig szinte mindenre elég volt az otthon betöltött energia, de a hamarosan esedékes külföldi utakon már jól jön a BMW Charging roaming szolgáltatása.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 View this post on Instagram A post shared by Villanyautósok (@villanyautosok) A BMW iX3 egyébként már járt nálunk teszten facelift előtt… Villanyautó teszt: BMW iX3 … és facelift után is: Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022) A BMW iX3-ból egyféle alapváltozat létezik, ami egy nettó 74 kWh-s akku mellett kínál hátsókerék hajtást és 286 LE (210 kW) teljesítményt. Ezzel az autó 6,8 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és a kombinált ciklusú WLTP hatótávja a gyártó szerint „461-453 km”. Műszaki téren nincs is más opció, és a kiegészítőket is érdemes csomagban rendelni hozzá. A tesztautóra megrendelték az Impressive csomagot, ami összesen 24 extrát tartalmaz, köztük olyanokat, mint a motoros és memóriás ülés gerinctámasszal és oldaltámasszal, ülésfűtés, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés, Harman/Kardon hifi, ‘parkolóasszisztens plusz’ 360 fokos kameraképpel és távoli nézettel, akusztikus üvegezés és láblendítéssel nyitható csomagtartó. Ami a tesztautóban még ezen felül is extra, az a kormánykerékfűtés, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a hővédő üvegezés, a lézervilágítás, a Drive Recorder és a nyílt pórusú kőris törzs belső díszítőelemek. Az autó kívül phytonic kék metál fényezésű, az utasteret pedig mokka színű vernasca bőr borítja. Az alapfelszereltség 19″-os kerekei helyett 20″-os felni került az autóra. Ezzel a felszereltséggel a BMW iX3 listaára jelenleg bruttó 27,3 millió forint. A következő néhány hónapban kendőzetlenül bemutatjuk, hogy milyen a BMW iX3 hosszú úton külföldön, hogyan lehet vele vontatni és kerékpárt szállítani, hogyan működik a BMW töltőkártya, az applikáció, az önvezetés és a kulcsként használható telefon. Meg persze mindent mást is, ami még adódik. Kövessétek a sorozatot! Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!