Tartósteszt indul: BMW iX3

Aki régóta követi az oldalt, az biztosan tudja, hogy a mindennapokban egy Nissan Leafet használok. Két példánnyal együtt 8 év alatt közel 200 ezer km-t mentem, és sok cikk született az ezekkel szerzett tapasztalatokról. De bármennyire is jó autó a Leaf, a mai modern villanyautók már jóval többet kínálnak, egy lassan 12 éves konstrukciójú, relatíve kicsi akkus autóval nem lehet teljes képet adni arról, hogy hol áll most az elektromobilitás. Ezért a Budapest Motors szentendrei úti BMW szalonjával szövetkezve a következő hónapokban egy BMW iX3 segítségével igyekszem megmutatni, hogy mennyire problémamentes ma egy ilyen autó használata Magyarországon és külföldön egyaránt.

Az iX3-at egy félévre kaptuk, viszont van egy 10 ezer km-es limit, amiből sajnos már az első négy nap sikerült 900-at elhasználni. Egy 427 km-es út során félúton 36 percnyi AC töltés (7 kWh) elég volt (azért AC, mert ahol megálltunk enni, ott volt egy AC töltő), hogy hazaérjek, a második 363 km-es út végén pedig 63 km-re elegendő energia maradt az akkuban. A fogyasztás ezen a két úton 18,9 illetve 17 kWh/100 km volt, ami a sok autópályás szakasz mellett nem rossz eredmény. Eddig szinte mindenre elég volt az otthon betöltött energia, de a hamarosan esedékes külföldi utakon már jól jön a BMW Charging roaming szolgáltatása.

A BMW iX3 egyébként már járt nálunk teszten facelift előtt…

… és facelift után is:

A BMW iX3-ból egyféle alapváltozat létezik, ami egy nettó 74 kWh-s akku mellett kínál hátsókerék hajtást és 286 LE (210 kW) teljesítményt. Ezzel az autó 6,8 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és a kombinált ciklusú WLTP hatótávja a gyártó szerint „461-453 km”. Műszaki téren nincs is más opció, és a kiegészítőket is érdemes csomagban rendelni hozzá. A tesztautóra megrendelték az Impressive csomagot, ami összesen 24 extrát tartalmaz, köztük olyanokat, mint a motoros és memóriás ülés gerinctámasszal és oldaltámasszal, ülésfűtés, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés, Harman/Kardon hifi, ‘parkolóasszisztens plusz’ 360 fokos kameraképpel és távoli nézettel, akusztikus üvegezés és láblendítéssel nyitható csomagtartó. Ami a tesztautóban még ezen felül is extra, az a kormánykerékfűtés, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a hővédő üvegezés, a lézervilágítás, a Drive Recorder és a nyílt pórusú kőris törzs belső díszítőelemek. Az autó kívül phytonic kék metál fényezésű, az utasteret pedig mokka színű vernasca bőr borítja. Az alapfelszereltség 19″-os kerekei helyett 20″-os felni került az autóra. Ezzel a felszereltséggel a BMW iX3 listaára jelenleg bruttó 27,3 millió forint.

A következő néhány hónapban kendőzetlenül bemutatjuk, hogy milyen a BMW iX3 hosszú úton külföldön, hogyan lehet vele vontatni és kerékpárt szállítani, hogyan működik a BMW töltőkártya, az applikáció, az önvezetés és a kulcsként használható telefon. Meg persze mindent mást is, ami még adódik. Kövessétek a sorozatot!

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Antalóczy Tibor

A Villanyatosok.hu főszerkesztője, illetve a Villanyautósok Közösségének egyik alapító tagja, e-mobilitás szakértő. 2014 óta aktív elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.