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 Pont egy éve vettük meg azt a sok km ellenére jó akkuállapotú Nissan Leafet, amit élete első néhány évében taxiként használtak Firenzében. Az autóban még garanciában akkupakkot cseréltek, így 230e km-rel is 96%-os akkuállapotot mutatott. Az autó végül hozzám került, majd néhány ezer km itthoni használat után beszámoltunk a tapasztalatainkról (igazság szerint ez után is volt egy írásunk, de ez inkább a kerékpártartó és kerékpár szállítás fogyasztásáról szólt, mint az ex-taxiról). Az autót végül én vettem meg, így az elmúlt hónapokban nálam gyűltek benne a km-ek. Házi nyúlra lőttem: szerkesztőségen belül maradt a Nissan extaxi Az élet azóta úgy hozta, hogy munkából adódóan kicsit többet kell nyüstöljem, így azóta beleszaladt még 9e km, így már közel 239e km-nél jár a villanytaxi. Az akkuállapot jelen pillanatban 88% SOH értékű, ami számszerűen gyengébb már, mint a májusi 93%-os, de a 156e km-nél történt akkucsere óta bele került 82e km-hez képest szerintem nagyon jó. Persze nem csak a kilométerek, de az idő is hozzájárul a degradációhoz. A négy hónappal ezelőtti beszámoló óta sajnos nem sikerült érdemben előrelépni a javításokkal kapcsolatosan, ami annak köszönhető, hogy sokkal intenzívebben használom a Leaf-et, mintsem hogy napokra otthagyjam egy autószerelőnél. A Villanyautosok.hu csapatépítő találkozó azonban kiváló alkalom volt arra, hogy Tiborék lelkesedésének köszönhetően lecseréljük a két hátsó ajtó szakadozó kédergumijait, amihez már korábban az EV-Fan Norbija beszerezte nekünk a cseregumikat. A belső oldali tömítőgumik lecserélése volt az egyszerűbb feladat, ezt a feladatot Tibor pár perc alatt megoldotta, amely után már én is nekiestem a másik oldali darab cseréjének. Mivel „a fotós” (én) villanyautót kezdett szerelni, „a villanyautós” (azaz Szöcske) átment fotósba, remekül megörökítve a szerelés egyes pillanatait. Az ajtóra szerelt gumik cseréje azonban sokkal problémásabbnak bizonyult, de ez sem fogott ki a lelkesedésünkön, Szabolcs is hozzátett a feladat megoldásához kézügyességével. A vártnál kicsit hosszabbra nyúló folyamatok miatt Zsolt átvette a jó házigazda szerepét és lélekerősítőket hozott mindannyiunk számára. Mondani se kell, hogy jó hangulatban telt az idő. A nehézségek leküzdése pedig csak még előrébb vitt, nem véletlenül: a munka sikere valóban remek hajtóerő. A gumik lecserélése megtörtént, de még nem 100%-os ez a történet sem, hiszen egy-egy kétoldalú ragasztószalag még szükséges lesz ahhoz, hogy tökéletesen a helyükön maradjanak a gumik az ajtó szélénél. Az viszont tagadhatatlan, hogy ettől sokat javult a kocsi állapota és a ragasztószalag már pikk-pakk meglesz. Még egy dolgot kellett volna javítanunk, ez pedig a jobb hátsó tolatólámpa izzója. A búra kicsavarozása után kissé elakadtam (nem szeretem feszegetni a dolgokat, mert ilyenkor török el valami vékony műanyagpöcköt, amitől visszaszerelhetetlen lesz az adott alkatrész), de Szabolcs ügyes technikával sikeresen leszedte a lámpabúrát a kasztniról. Az izzót kiszedtük, ilyen tartalékizzó hiányában azonban egyelőre csak a beszerzendő mintához jutottam. Ha meglesz az izzó , akkor a visszaszerelés már remélhetőleg saját kezűleg is menni fog. Az autóról szóló anyagainkat a Bátraké a szerencse címke alá gyűjtöttük össze. Irházy Róbert Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!