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
auto
2024. 06. 25. kedd
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

Pont egy éve vettük meg azt a sok km ellenére jó akkuállapotú Nissan Leafet, amit élete első néhány évében taxiként használtak Firenzében. Az autóban még garanciában akkupakkot cseréltek, így 230e km-rel is 96%-os akkuállapotot mutatott. Az autó végül hozzám került, majd néhány ezer km itthoni használat után beszámoltunk a tapasztalatainkról  (igazság szerint ez után is volt egy írásunk, de ez inkább a kerékpártartó és kerékpár szállítás fogyasztásáról szólt, mint az ex-taxiról). Az autót végül én vettem meg, így az elmúlt hónapokban nálam gyűltek benne a km-ek.

Házi nyúlra lőttem: szerkesztőségen belül maradt a Nissan extaxi

Az élet azóta úgy hozta, hogy munkából adódóan kicsit többet kell nyüstöljem, így azóta beleszaladt még 9e km, így már közel 239e km-nél jár a villanytaxi. Az akkuállapot jelen pillanatban 88% SOH értékű, ami számszerűen gyengébb már, mint a májusi 93%-os, de a 156e km-nél történt akkucsere óta bele került 82e km-hez képest szerintem nagyon jó. Persze nem csak a kilométerek, de az idő is hozzájárul a degradációhoz.

A négy hónappal ezelőtti beszámoló óta sajnos nem sikerült érdemben előrelépni a javításokkal kapcsolatosan, ami annak köszönhető, hogy sokkal intenzívebben használom a Leaf-et, mintsem hogy napokra otthagyjam egy autószerelőnél. A Villanyautosok.hu csapatépítő találkozó azonban kiváló alkalom volt arra, hogy Tiborék lelkesedésének köszönhetően lecseréljük a két hátsó ajtó szakadozó kédergumijait, amihez már korábban az EV-Fan Norbija beszerezte nekünk a cseregumikat.
A belső oldali tömítőgumik lecserélése volt az egyszerűbb feladat, ezt a feladatot Tibor pár perc alatt megoldotta, amely után már én is nekiestem a másik oldali darab cseréjének. Mivel „a fotós” (én) villanyautót kezdett szerelni, „a villanyautós” (azaz Szöcske) átment fotósba, remekül megörökítve a szerelés egyes pillanatait.

Az ajtóra szerelt gumik cseréje azonban sokkal problémásabbnak bizonyult, de ez sem fogott ki a lelkesedésünkön, Szabolcs is hozzátett a feladat megoldásához kézügyességével.

A vártnál kicsit hosszabbra nyúló folyamatok miatt Zsolt átvette a jó házigazda szerepét és lélekerősítőket hozott mindannyiunk számára. Mondani se kell, hogy jó hangulatban telt az idő. A nehézségek leküzdése pedig csak még előrébb vitt, nem véletlenül: a munka sikere valóban remek hajtóerő.

A gumik lecserélése megtörtént, de még nem 100%-os ez a történet sem, hiszen egy-egy kétoldalú ragasztószalag még szükséges lesz ahhoz, hogy tökéletesen a helyükön maradjanak a gumik az ajtó szélénél. Az viszont tagadhatatlan, hogy ettől sokat javult a kocsi állapota és a ragasztószalag már pikk-pakk meglesz.

Még egy dolgot kellett volna javítanunk, ez pedig a jobb hátsó tolatólámpa izzója. A búra kicsavarozása után kissé elakadtam (nem szeretem feszegetni a dolgokat, mert ilyenkor török el valami vékony műanyagpöcköt, amitől visszaszerelhetetlen lesz az adott alkatrész), de Szabolcs ügyes technikával sikeresen leszedte a lámpabúrát a kasztniról. Az izzót kiszedtük, ilyen tartalékizzó hiányában azonban egyelőre csak a beszerzendő mintához jutottam. Ha meglesz az  izzó , akkor a visszaszerelés már remélhetőleg saját kezűleg is menni fog.

Az autóról szóló anyagainkat a Bátraké a szerencse címke alá gyűjtöttük össze.

Irházy Róbert