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
auto
2024. 04. 12. péntek

Már gyártja a hajtásrendszert hidrogénautójához a BMW

elektromos autó

Korábban már többször is beszámoltunk róla, hogy a BMW-nek látszólag komoly tervei vannak a hidrogénhajtással, 2025-ben sorozatgyártásba vinné az iX5 sportterepjárót üzemanyagcellás technológiával, de egy kis széria még az idén legurul a gyártósorról. Ehhez most elindították az üzemanyagcellás rendszerek gyártását a müncheni kompetenciaközpontban.

2025-ben érkezhet a hidrogénes BMW

A BMW által gyártott üzemanyagcellás rendszerek 125 kW (170 lóerő) folyamatos leadására képesek. Ezt a márka ötödik generációs eDrive villanymotorjához, és egy kifejezetten ehhez a járműhöz fejlesztett magas teljesítményű akkumulátorhoz csatlakoztatják. A hajtáslánc összteljesítménye 275 kW (374 lóerő) lesz. A kis szériában készülő BMW iX5 Hydrogen hajtáslánc-technológiáját – a két hidrogéntartályt, az üzemanyagcella-technológiát és az elektromos motort – a fejlesztőmérnökök az aktuális BMW X5 platformjába építik be.

Fontos megjegyezni, hogy az üzemanyagcella-egységeket a BMW partnerétől, a Toyotától szerzi be, Münchenben ezek hajtásrendszerbe való összeszerelése történik. A két vállalat 2013 óta dolgozik együtt hidrogénalapú technológiák fejlesztésén.

Ilyen BMW még nem járta Európa útjait

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.