Már gyártja a hajtásrendszert hidrogénautójához a BMW
Korábban már többször is beszámoltunk róla, hogy a BMW-nek látszólag komoly tervei vannak a hidrogénhajtással, 2025-ben sorozatgyártásba vinné az iX5 sportterepjárót üzemanyagcellás technológiával, de egy kis széria még az idén legurul a gyártósorról. Ehhez most elindították az üzemanyagcellás rendszerek gyártását a müncheni kompetenciaközpontban.
A BMW által gyártott üzemanyagcellás rendszerek 125 kW (170 lóerő) folyamatos leadására képesek. Ezt a márka ötödik generációs eDrive villanymotorjához, és egy kifejezetten ehhez a járműhöz fejlesztett magas teljesítményű akkumulátorhoz csatlakoztatják. A hajtáslánc összteljesítménye 275 kW (374 lóerő) lesz. A kis szériában készülő BMW iX5 Hydrogen hajtáslánc-technológiáját – a két hidrogéntartályt, az üzemanyagcella-technológiát és az elektromos motort – a fejlesztőmérnökök az aktuális BMW X5 platformjába építik be.
Fontos megjegyezni, hogy az üzemanyagcella-egységeket a BMW partnerétől, a Toyotától szerzi be, Münchenben ezek hajtásrendszerbe való összeszerelése történik. A két vállalat 2013 óta dolgozik együtt hidrogénalapú technológiák fejlesztésén.