Elstartolt a Daimler megújult kisteherautójának gyártása Európában
A Daimler sajtóközleményben számolt be róla, hogy megkezdődött a FUSO eCanter új generációjának sorozatgyártása Portugáliában a tramagali létesítményben, ahol összesen 32 európai országba, valamint Marokkóba gyárt haszongépjárműveket a gyár közel 500 dolgozója. A megújult elektromos kisteherautó értékesítése 17 európai piacon (Franciaországban, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Szlovákiában, Görögországban, valamint Lengyelországban) indul.
A Next Generation eCanter hat tengelytáv-változatban, 4,25 és 8,55 tonna közötti bruttó össztömeggel, összesen 42 variációban elérhető. Ez jelentős ugrás az előző generációhoz képest, amelyet mindössze egyetlen tömegben (7,49 tonna), egyetlen tengelytávval (3,4 méter) kínált a gyártó. A járművet lehet 110 és 129 kW teljesítményű villanymotorral is kérni, a forgatónyomaték 430 Nm, a végsebességet pedig 89 km/h-ra korlátozták gyárilag.
Az akkumulátornál a tartósságot és az alacsonyabb költségeket helyezték előtérbe a mérnökök, így az eCanter LFP aksit használ, három méretben: az S változat kapacitása 41 kWh 70 km hatótávolsággal, az M 83 kWh-s és 140 kilométert kínál, a 124 kWh-s L aksival pedig 200 kilométert lehet elmenni egy töltéssel. A modell ebben a tekintetben is lényegesen nagyobb rugalmasságot kínál vásárlóinak, hiszen az előző generáció csak 81 kWh-val volt elérhető 100 km hatótávval.
Az akkupakkokat AC és DC hálózaton is lehet tölteni, előbbi esetén 11 és 22 kW-os fedélzeti töltő is választható, utóbbi esetében pedig 104 kW a teljesítményplafon – 20 és 80% között 24 percet vesz igénybe a legkisebb, és 39 percet a legnagyobb csomag feltöltése.
A portugál gyár 2022 vége óta karbonsemlegesen termel – emeli ki a Daimler –, amihez 1200 napelempanel is hozzájárul a tetőn, ráadásul a fotovoltaikus rendszert hamarosan közel duplájára bővítik. A fenntarthatósághoz hozzátartozik, hogy az eCanter alkatrészeinek több mint felét európai beszállítóktól szerzik. A tramagali létesítményen kívül egyébként Japánban is gyártásba ment a jármű, Kawasakiban már 2023 első negyedévében elkezdődött a sorozatgyártás.