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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

Elstartolt a Daimler megújult kisteherautójának gyártása Európában

A Daimler sajtóközleményben számolt be róla, hogy megkezdődött a FUSO eCanter új generációjának sorozatgyártása Portugáliában a tramagali létesítményben, ahol összesen 32 európai országba, valamint Marokkóba gyárt haszongépjárműveket a gyár közel 500 dolgozója. A megújult elektromos kisteherautó értékesítése 17 európai piacon (Franciaországban, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Szlovákiában, Görögországban, valamint Lengyelországban) indul.

Megújul a Daimler városi kisteherautója

A Next Generation eCanter hat tengelytáv-változatban, 4,25 és 8,55 tonna közötti bruttó össztömeggel, összesen 42 variációban elérhető. Ez jelentős ugrás az előző generációhoz képest, amelyet mindössze egyetlen tömegben (7,49 tonna), egyetlen tengelytávval (3,4 méter) kínált a gyártó. A járművet lehet 110 és 129 kW teljesítményű villanymotorral is kérni, a forgatónyomaték 430 Nm, a végsebességet pedig 89 km/h-ra korlátozták gyárilag.

Az akkumulátornál a tartósságot és az alacsonyabb költségeket helyezték előtérbe a mérnökök, így az eCanter LFP aksit használ, három méretben: az S változat kapacitása 41 kWh 70 km hatótávolsággal, az M 83 kWh-s és 140 kilométert kínál, a 124 kWh-s L aksival pedig 200 kilométert lehet elmenni egy töltéssel. A modell ebben a tekintetben is lényegesen nagyobb rugalmasságot kínál vásárlóinak, hiszen az előző generáció csak 81 kWh-val volt elérhető 100 km hatótávval.

Az akkupakkokat AC és DC hálózaton is lehet tölteni, előbbi esetén 11 és 22 kW-os fedélzeti töltő is választható, utóbbi esetében pedig 104 kW a teljesítményplafon – 20 és 80% között 24 percet vesz igénybe a legkisebb, és 39 percet a legnagyobb csomag feltöltése.

A portugál gyár 2022 vége óta karbonsemlegesen termel – emeli ki a Daimler –, amihez 1200 napelempanel is hozzájárul a tetőn, ráadásul a fotovoltaikus rendszert hamarosan közel duplájára bővítik. A fenntarthatósághoz hozzátartozik, hogy az eCanter alkatrészeinek több mint felét európai beszállítóktól szerzik. A tramagali létesítményen kívül egyébként Japánban is gyártásba ment a jármű, Kawasakiban már 2023 első negyedévében elkezdődött a sorozatgyártás.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.