Nagy változások jöhetnek az Aston Martinnál
7,6%-ról körülbelül 17%-ra növeli részesedését az Aston Martinban a Geely, s ezzel a kínai autógyártó vállalat a harmadik legnagyobb részvényessé lépett elő az ikonikus brit sportautó-márkában a Lawrence Stroll ügyvezető elnök által vezetett Yew Tree Consortium, valamint a Saudi Arabia Public Investment Fund után.
A szorosabb együttműködés két kiemelkedően fontos aduásszal gazdagítja az Aston Martint: segítséggel a világ legnagyobb autópiacán, és elektromos technológiával.
„A Geely a kínai autópiac kulcsfontosságú stratégiai növekedésének mély megértését, valamint egy sor technológiához való hozzáférést kínál számunkra” – mondta el Lawrence Stroll, aki szerint a Geely 234 millió font értékű részvényvásárlása egy rendkívül gyümölcsöző hosszútávú együttműködést indít el.
Az Aston Martin korábban meglehetősen ambiciózus tervekkel állt elő a termékkínálat elektromosítására, bemutatták a Rapide E modellt és tisztán elektromos márkaként akarták visszahozni a Lagondát, ám 2020-ban a cég pénzügyi problémáinak enyhítésére minden villanyautós programot befagyasztott az új vezérkar.
A legelső tisztán elektromos Aston piaci megjelenésének dátuma 2022-ről 2025-re tolódott, és még az azt követő években is elsősorban a lágy hibridekre építik majd elektromosítási stratégiájukat. A Geely-nek azonban, melynek tulajdonában olyan márkákat találunk, mint a Volvo Cars, Polestar, Lotus, és Zeekr, komoly szerepe lehet abban, hogy kijelölje az elektrifikáció irányát és biztosítsa a márka versenyképességét a jövőben.