PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Nagy változások jöhetnek az Aston Martinnál

üzlet

7,6%-ról körülbelül 17%-ra növeli részesedését az Aston Martinban a Geely, s ezzel a kínai autógyártó vállalat a harmadik legnagyobb részvényessé lépett elő az ikonikus brit sportautó-márkában a Lawrence Stroll ügyvezető elnök által vezetett Yew Tree Consortium, valamint a Saudi Arabia Public Investment Fund után.

A szorosabb együttműködés két kiemelkedően fontos aduásszal gazdagítja az Aston Martint: segítséggel a világ legnagyobb autópiacán, és elektromos technológiával.

„A Geely a kínai autópiac kulcsfontosságú stratégiai növekedésének mély megértését, valamint egy sor technológiához való hozzáférést kínál számunkra” – mondta el Lawrence Stroll, aki szerint a Geely 234 millió font értékű részvényvásárlása egy rendkívül gyümölcsöző hosszútávú együttműködést indít el.

Az Aston Martin korábban meglehetősen ambiciózus tervekkel állt elő a termékkínálat elektromosítására, bemutatták a Rapide E modellt és tisztán elektromos márkaként akarták visszahozni a Lagondát, ám 2020-ban a cég pénzügyi problémáinak enyhítésére minden villanyautós programot befagyasztott az új vezérkar.

Aston Martin V6: villanyautózás 6 év múlva

A legelső tisztán elektromos Aston piaci megjelenésének dátuma 2022-ről 2025-re tolódott, és még az azt követő években is elsősorban a lágy hibridekre építik majd elektromosítási stratégiájukat. A Geely-nek azonban, melynek tulajdonában olyan márkákat találunk, mint a Volvo Cars, Polestar, Lotus, és Zeekr, komoly szerepe lehet abban, hogy kijelölje az elektrifikáció irányát és biztosítsa a márka versenyképességét a jövőben.

Az Aston Martin két sikermodelljének utódja már elektromos lesz

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.