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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nagy változások jöhetnek az Aston Martinnál

üzlet

7,6%-ról körülbelül 17%-ra növeli részesedését az Aston Martinban a Geely, s ezzel a kínai autógyártó vállalat a harmadik legnagyobb részvényessé lépett elő az ikonikus brit sportautó-márkában a Lawrence Stroll ügyvezető elnök által vezetett Yew Tree Consortium, valamint a Saudi Arabia Public Investment Fund után.

A szorosabb együttműködés két kiemelkedően fontos aduásszal gazdagítja az Aston Martint: segítséggel a világ legnagyobb autópiacán, és elektromos technológiával.

„A Geely a kínai autópiac kulcsfontosságú stratégiai növekedésének mély megértését, valamint egy sor technológiához való hozzáférést kínál számunkra” – mondta el Lawrence Stroll, aki szerint a Geely 234 millió font értékű részvényvásárlása egy rendkívül gyümölcsöző hosszútávú együttműködést indít el.

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

Az Aston Martin korábban meglehetősen ambiciózus tervekkel állt elő a termékkínálat elektromosítására, bemutatták a Rapide E modellt és tisztán elektromos márkaként akarták visszahozni a Lagondát, ám 2020-ban a cég pénzügyi problémáinak enyhítésére minden villanyautós programot befagyasztott az új vezérkar.

Aston Martin V6: villanyautózás 6 év múlva

A legelső tisztán elektromos Aston piaci megjelenésének dátuma 2022-ről 2025-re tolódott, és még az azt követő években is elsősorban a lágy hibridekre építik majd elektromosítási stratégiájukat. A Geely-nek azonban, melynek tulajdonában olyan márkákat találunk, mint a Volvo Cars, Polestar, Lotus, és Zeekr, komoly szerepe lehet abban, hogy kijelölje az elektrifikáció irányát és biztosítsa a márka versenyképességét a jövőben.

Az Aston Martin két sikermodelljének utódja már elektromos lesz

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.