Bemutatkozott a Daimler Truck fennhatósága alatt működő Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, közismertebb nevén FUSO haszongépjármű-gyártó vállalat eCanter modelljének legújabb generációja, amely a korábbinál lényegesen nagyobb rugalmasságot kínál az ügyfeleknek.
Az elektromos kisteherautó legelső változatának kisszériás gyártása 2017-ben indult el, azóta körülbelül 450 példány talált otthonra a vállalat partnereinél Japánban, Észak-Amerikában, Ausztráliában, Új-Zélandon, és Európában. Ezek a villanyautók összesen több mint hatmillió kilométert tettek meg, és az öt év alatt felhalmozott tapasztalatot most a modell fejlesztésére fordította a FUSO.
A vizuális frissítéseken túl a legfontosabb újdonság az eAxle bevezetése, ami annyit tesz, hogy a villanymotor hátsó tengelybe való integrálásával kompaktabbá vált a hajtásrendszer, ez a strukturális változás pedig több kialakítást tett lehetővé. A jelenlegi 7,5 tonnás bruttó össztömegű változat mellett több osztály is bevezetésre kerül 4,25 és 8,55 tonna között, valamint az 1695 mm-es standard kabinos változat mellé is érkezik 1995 mm-es szélesebb verzió. A tengelytávolságok is változatosabbá válnak, 2500 mm és 4750 mm között jönnek az új eCanter típusok.
Az új generációs eCanterrel a FUSO egy új moduláris akkumulátorkoncepciót is bevezet. A jármű a tengelytávtól függően három akkumulátorcsomaggal kapható. Az egyetlen, 41,3 kWh névleges kapacitású akkucsomaggal szerelt járművek hatótávolsága egy töltéssel körülbelül 80 km. A két akkumulátorral szerelt járművek akár 140 km-t, a három akkumulátorral szerelt járművek pedig 200 km-t is megtehetnek.
Az elérhető konfigurációk piaconként eltérőek, hogy pontosan mit lehet majd kapni az eCanter kínálatból Európában, az a modell hannoveri premierjén derül ki szeptember vége felé az IAA kiállításon. Japánban 2023 tavaszán válik elérhetővé az új eCanter.