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
auto
2024. 04. 27. szombat

Nemvárt helyről érkezik az első japán villanypickup

elektromos autó

Az Isuzu nem tartozik a legismertebb márkák közé hazánkban, pedig a vállalat a tavalyi évben 670 ezer járművet adott el a világon. A japán gyártók eleve kicsit lecsúsztak az elektromos átállás jelenlegi hullámáról, ráadásul a pickupot mint műfajt is inkább az amerikai autógyártókhoz kötjük, pedig az Isuzu 340 ezret adott el ezekből az előző üzleti évben.

Ennek fényében talán meglepő lehet, hogy az első japán elektromos pickupot az Isuzu gyárthatja, és Európa lesz az autó legelső piaca.

Tájföldről, szeretettel

Hogy mondjunk még meglepő dolgokat, a kocsi nem Japánban, hanem Thaiföldön fog készülni – az ország a márka egyik jelentős piaca, tavaly 180 ezer pickupot adtak ott el ami a cég teljes platós eladásainak több, mint fele.

Az új termékről a vállalat elnöke beszélt, amikor Thaiföldön leleplezte az új D-Max pickupot, az egyik legfontosabb autójukat. Minami Shinsuke elmondta, hogy a vállalat célja, a karbonsemleges társadalom elősegítése, ezért tisztán elektromos pickup gyártásába kezdenek az országban. Először Európában fogják forgalmazni az újdonságot, majd a későbbiekben vezetik be azt a többi piacon is.

Az Isuzu D-Max belsőégésű változata.

Bár a vezető további részleteket nem árult el, az Electrek arra tippel, hogy nem valami új dedikált elektromos platformot fejlesztenek, hanem a több, mint 100 országban forgalmazott D-Max új változatáról lehet szó, ahol a belsőégésű hajtásláncot villanymotorosra és akkumulátorokra cserélik. A típus 5,3 méter hosszú és 1,9 méter széles, méretre nagyjából akkora, mint az Európában is forgalmazott Ford Ranger pickup, és egy jó fél méterrel rövidebb, mint egy Ford F-150-es.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.