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
auto
2024. 05. 03. péntek

500 km hatótávú elektromos buszt mutatott be a Scania

Akár 520 kWh akku kapacitású, fenntartható módon előállított akkumulátorokat használó alacsonybelépésű, 4×2-es elektromos buszokat mutatott be a Scania Brüsszelben a Busworld 2023 kiállításon. A platformot kifejezetten nehéz haszongépjárművek számára fejlesztették ki, és optimális körülmények között egyetlen feltöltéssel több mint 500 km-es hatótávolság megtételét teszik lehetővé. A Scania új akkumulátoros elektromos busz platformja lesz az első a piacon, amely teljeskörű e-mobilitási megoldást kínál.

A Scania 2007-ben kezdte tesztelni a hibrid elektromos hajtást buszokban és teherautókban, most pedig egy új platform áll rendelkezésre, amely nem csak városi közlekedésre, hanem regionális és elővárosi buszközlekedésben is biztosítja a csendes és nulla károsanyag-kibocsátású közlekedést. A csomag része a Scania teljeskörű szerviz- és támogatási szolgáltatása is.

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

Az új platformot először 4×2-es, elektromos hajtású, alacsony belépésű (LE) buszokba építik be, melyek fejlesztésén a Scania felépítménygyártó partnereivel szorosan együttműködve dolgozik. Az új elektromos buszok két teljesítmény-változatban kerülnek piacra: egy négy akkumulátoros változat 416 kWh beépített kapacitással és 400 km hatótávolsággal, valamint egy öt akkumulátoros változat 520 kWh beépített kapacitással és 500 km hatótávolsággal.

A Scania új elektromos buszainak akkumulátorait a Northvolttal közösen fejlesztették, kifejezetten nehéz haszongépjárművek számára. A modern akkumulátorok és akkuvezérlő-rendszerek az eddiginél gyorsabb töltést tesznek lehetővé.

A Northvolt titkos laborjában jártunk Svédországban

Brüsszelben a Scania optimalizált megoldásokat mutatott be városi, elővárosi és regionális övezetekbe szán M3/I. és M3/II. osztályú közepes és nehéz forgalomra alkalmas buszokhoz, kétféle (2500 mm és 2550 mm) alvázszélességgel. Az újdonság nagyobb teljesítményű hűtőrendszert kap, vezérlőrendszere pedig megfelel a legmagasabb szintű kiberbiztonsági követelményeknek. A csúcsteljesítmény 300 kW, a folyamatos teljesítmény pedig 250 kW.

A vezetéstámogató rendszerek gondoskodnak a járművezetők, az utasok, valamint a környezet lehető legnagyobb biztonságáról, megfelelve az Európai Unió nehéz haszongépjárművekre vonatkozó szigorú biztonsági előírásainak. Az új Smart Dash digitális műszerfal rendszer vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget és teljes integrációt kínál más digitális szolgáltatásokkal: biztonsági és távdiagnosztikai rendszerekkel, valós idejű forgalmi információkat kínáló térképekkel és vezeték nélküli, szupergyors 5G mobilhálózatokon keresztül végzett over-the-air frissítésekkel.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.