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
auto
2024. 04. 27. szombat

Szegeden épít autógyárat a kínai BYD

elektromos autó

Új autógyárat épít Szegeden a kínai BYD az európai igények kielégítéséhez. Európában a magyarországi lesz a BYD első személyautógyára, amely várhatóan több ezer munkahelyet teremt majd.

A BYD, a világ vezető új energiás járműveket (NEV – New Energy Vehicle) gyártó cége bejelentette európai stratégiájának következő lépését, amely egy korszerű gyártóközpont létesítése Európában elsőként. A modern, fejlett autógyártó sorral rendelkező létesítmény helyszíneként Magyarországot, Szegedet választották. A gyár szakaszosan épül fel, és várhatóan több ezer helyi munkahelyet teremt, fellendíti a helyi gazdaságot és támogatja a helyi beszállítókat, az ellátási láncot.

Fotó: BYD

Az új gyártóüzem a legfejlettebb globális technológiát és nagymértékben automatizált gyártási folyamatokat fog alkalmazni. Az új központ felépítése várhatóan pozitív hatással lesz a helyi gazdaságra is, mivel elősegíti a technológiacserét, valamint az innovációt Kína és Magyarország között. A BYD az integrált vertikális ellátási láncok terén szerzett szakértelmét is felhasználja egy „zöld ökoszisztéma” helyi létrehozásában.

Szeged kiválasztásában szerepet játszott, hogy hazánk Európa szívében egy alapvető közlekedési csomópont, és gazdag autóipari tapasztalattal büszkélkedhet. Kiforrott infrastruktúrával és jól megalapozott ipari alapokkal Magyarországot több prémium európai gyártó választotta személygépkocsik gyártási helyszínéül.

A BYD az első európai éve során 230 kiskereskedelmi üzletet hozott létre 19 országban, és öt új modellt mutatott be (BYD HAN, BYD TANG, BYD ATTO 3, BYD SEAL és BYD DOLPHIN) a C-E szegmensben, ezen kívül három új modell bevezetését tervezik a következő 12 hónapban.

A kínai cég globális márkavíziójának, amely a „Föld lehűtése 1°C-kal” célja, hogy felgyorsítsa az új energiás személygépjárművek európai piacra jutásának ütemét, tovább mélyítse globalizációs stratégiáját, és aktívan támogassa a globális környezet zöld átalakulását.

Fotó: MTI/KKM

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) MTI-hez eljuttatott közleményéből megtudtuk, hogy a Szegeden épülő BYD üzem a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre. A KKM fotóján Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b), Joó István kormánybiztos, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója (b3), Mihálffy Béla, a KDNP országgyűlési képviselője (j2) és Botka László, Szeged polgármestere (j) véglegesíti a megállapodást Vang Csuan-fuval, a kínai BYD elnök-vezérigazgatójával (videokapcsolaton keresztül) a Külgazdasági és Külügyminisztériumban.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy a globálisan idén minden negyedik elektromos autót eladó vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig helyszínt keresett ehhez. A cég végül a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően úgy döntött, hogy Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz. Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre.
A kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, ennek mértéket azonban csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra.

Ezért árasztják el kínai autók a világot

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.