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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Volkswagen dolgozik az ID.2 SUV változatán

elektromos autó
2023. 12. 21 - Biró Balázs - 0

Kedvcsináló képet tett közzé a Volkswagen az ID.2 tervezett SUV változatáról, amelyet korábban ID.2X néven emlegettek. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a végleges típusnév.

Azt viszont megmutatták, hogyan néz ki majd élőben az ID.2 család beltere, amit eddig inkább csak digitális rendereken láttunk.

T-Cross örökség

Leginkább a jelenlegi T-Cross formavilágára emlékeztet az ID.2X első hivatalos fotója az Automotive News Europe beszámolója szerint – de ennél sokkal többet egyelőre nem lehet tudni a típusról a sejtelmes kép alapján.

ID.2X

Az alap ID.2 egy nagyjából Polo méretű ötajtós kisautó lesz, amelynek gyártását 2025-re tervezi a vállalat, és árát 25 ezer euró alattira ígérik. Az ID.2 család másik tagja lesz az SUV változat, és várható ezekből Cupra és Škoda változat is, bár egyelőre úgy néz ki nem lesz mindegyik variáns elérhető mindegyik testvérmárka logója alatt.

A négy tervezett modellből kettő a kis ötajtós, kettő az SUV formát kapja, és mindegyik a konszern spanyol gyárában készül majd. Utóbbi pontos bevezetési dátuma egyelőre nem ismert. Nemrég olyan hírek is napvilágot láttak, hogy az alap ID.2-ből készül majd GTI változat is.

A vállalat most megmutatta a testvérek belterét is – eddig az ID.2 fizikailag is megépített prototípusát csak kívülről láthattuk, minden más csak számítógépes rajz volt. A kocsi két külön képernyőt kap a műszerfalon – egyik a 12,9 colos középső infotainment kijelzője, a másik a kormány mögötti műszeregységek megjelenítője. A vállalat több különböző stílusú megjelenítést is választhatóvá tesz majd, így akár régi analóg műszereket is varázsolhatunk az LCD képernyőre.

A felvételek alapján az ID.2 család egy az egész első műszerfalat átívelő, rejtett légbeömlőt kap a hagyományos rácsok helyett, és a középkonzol elején lévő nyitott vezetéknélküli telefontöltők is ismerősek valahonnan, de ami ennél fontosabb, hogy ezeken valószínűleg nem fog túlmelegedni a készülékünk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.