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 Biztosítói statisztikák szerint az Egyesült Államokban a Teslák lényegesen több balesetben érintettek, mint az egyéb típusok. Korábban a Tesla adatai ennek épp ellenkezőjét állították, vajon ki nem mond igazat? Az Electrek közzétett egy biztosítási kárigényeken alapuló tanulmányt, amely szerint a teslások baleseti aránya a legmagasabb az összes gyártó között. A LendingTree biztosítási események millióit elemezve összeállította, hogy mely gyártók vezetői milyen gyakran érintettek balesetekben. A legrosszabb eredményt a teslások érték el, 1000 járművezetőre több mint 23 baleset jutott. Helyezés Gyártó 1000 járművezetőre jutó balesetek száma 1 Tesla 23,54 2 Ram 22,76 3 Subaru 20,90 4 Mazda 18,55 5 Lexus 18,35 6 Volkswagen 18,17 7 BMW 17,81 8 Toyota 17,18 9 Infiniti 16,77 10 Honda 16,50 A Tesla tavaly kiadott „Autopilot biztonsági jelentése” ezzel szemben azt állította, hogy az Autopilot vezetéstámogató rendszernek köszönhetően a Teslák jóval ritkábban érintettek balesetekben, mint egy átlagos amerikai autó, amelyben nincs Autopilot. Az ellentmondás egyik oka lehetne az eltérő módszertan: a Tesla a balesetek gyakoriságát megtett út alapján, a biztosítói tanulmány azonban a járművezetők száma alapján határozta meg. Amennyiben a Tesla vezetők jóval több kilométert autóznának, mint az átlagos amerikai autós, akkor mindkét eredmény igaz lehet. Azonban az Electrek által fellelt adatok alapján a teslások évente 10.000 mérföldet autóznak, szemben az átlagos amerika járművezető 12.000 mérföldes futásával. Egy másik magyarázat az lehet, hogy a Tesla statisztikájában csak azok a balesetek szerepelnek, ahol működésbe léptek a légzsákok vagy egyéb biztonsági eszközök, míg a LendingTree tanulmányában szerepelnek a kisebb kárral járó balesetek is, amelyeknél nem nyílt ki a légzsák, de kisebb sérülések miatt biztosítási igény merült fel. Az Electrek cikkének legnépszerűbb hozzászólása a terminológiába kötött bele, véleménye szerint míg a Tesla az „accident”, a tanulmány az „incident” szót alkalmazza, utóbbiba pedig beleértendők a balesettel nem járó szabálytalanságok, például a gyorshajtás is, azaz almát hasonlítunk körtével. Szerintetek mi lehet a magyarázat az alapvetően eltérő eredményekre? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!