Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A Toyota leállította tíz dízelmotoros típusa kiszállítását, mivel egy belső vizsgálatuk problémákat tárt fel a teljesítménymérések során. A vállalat maga jelentette a hibát a hatóságoknak, derül ki friss közleményükből.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 Kommunikációs problémák A kérdéses dízelmotorokat a Toyota Industries (TICO) fejlesztette ki az autógyártó számára, és a probléma állítólag az, hogy a teljesítményméréseket a fejlesztés és a gyártás során más szoftververziójú vezérlőegységekkel végezték, amelynek eredményeképp a kapott értékek egyenletesebbek, kevesebb az eltérés a mérések között. Fontos tehát leszögezni, hogy nem a Volkswagenhez hasonló kibocsátási-érték csalásról van szó, de a vállalat közleménye alapján úgy tűnik nem is egy ártatlan hibáról, hanem szándékos manipulációról beszélünk. A megfogalmazásból arra lehet következtetni, hogy a TICO talán nem tudta e Toyota által elvárt adatokat produkálni, ezért kreatívan oldották meg a mérést. A cég szakemberei azután kezdték alaposabban szemügyre venni a tíz modellben használt három dízelmotort, hogy egy korábbi belső vizsgálat problémákat tárt fel belső égésű motoros villástargoncák és munkagépek károsanyag-kibocsátása kapcsán. A japán hatóságok helyszíni vizsgálatba kezdtek az érintett üzemekben, a TICO átmenetileg leállította a három motor gyártását, a Toyota pedig az érintett modellváltozatok kiszállítását. A vállalat ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nyugodtan tovább lehet használni a már átadott járműveket, és azok paraméterei megfelelnek az előírásoknak. Forrás: Toyota. Európába a háromból két motorból, az 1GD-ből és az F33A jelzésűből érkeztek példányok, előbbi a Toyota Land Cruiser Prado, Hiace, Hilux és Fortuner típusokba került, utóbbi pedig a Toyota Land Crusier 300 és a Lexus LX500d motorháztetője alatt működik. A vállalat az előző üzleti évben mintegy 84 ezer járművet adott el ezekkel a motorokkal, de azt egyelőre nem közölték, hogy az évek alatt összesen hány darabot szállítottak le az érintett típusokból. Nem jókor Bár valószínűleg egy vállalat soha nem örül egy hasonló botránynak, a dízelmotorok kapcsán kialakult helyzet kifejezetten rosszkor jön a gyártónak hiszen tavaly decemberben robbant a Daihatsu-bomba. Akkor az derült ki egy hosszú belső vizsgálat nyomán, hogy a Toyota érdekeltségébe tartozó autógyártó évtizedek óta hamisítja kisautói töréstesztjeinek eredményeit, így a márka összes típusának kiszállítását leállították. Természetesen a hatóságok is vizsgálódnak az ügyben, és azóta már három, a Daihatsu által gyártott modell típusengedélyét is visszavonták – ezek a Toyota Town Ace Truck, a Daihatsu Gran Max, és a Mazda Bongo. Érdekesség, hogy egy Mazda Brawny Van nevű típus a mostani ügyben is érintett. Hatalmas a botrány a Daihatsunál – a Toyota több modell forgalmazását azonnal leállította Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!