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 Hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki döntse el maga, de a töréstesztek eredményei mára már olyanok, mint a postás és a kutya esete: nem az a hír, ha egy autó öt csillagot kap, hanem az, ha nem. Most a Renault 5 /Alpine A290 esete borzolja a kedélyeket – a francia villanyautót több más elektromos típus mellett tesztelte nemrég az EuroNCAP, csakhogy azok mind öt csillagot kaptak. Nem jó, de nem is tragikus Az autózás iránt érdeklődők között biztosan sokan emlékeznek még rá, hogy az EuroNCAP történetének első ötcsillagos modellje nem valami svéd acél, vagy valami nagy német prémium volt, hanem a Renault Laguna, amely 2001-ben érte el ezt az eredményt. A márka annyira odafigyelt az ezt követő években a biztonságra, hogy 2002-ben újabb mérföldkövet értek el: a Mégane II lett az első autó a „Golf-osztályban”, amely öt csillagot kapott az európai törésteszteken. Így már nem csak a nagy, vagy prémium autók vásárlói, de az egyszerű európai családok számára is elérhetővé vált a tudomány és technológia akkori állása szerinti legjobb biztonság. Ezek után szinte alap elvárás lett a vásárlóktól, hogy az olcsóbb autóknál is hozza minden gyártó ezt a szintet.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 Villámteszt: Renault 5 E-Tech Ennek fényében különösen fájó, hogy az amúgy sok érdeklődést generáló és első ismerkedésünk alapján nagyon jól sikerült, megfizethető(bb) villanyautó, a Renault 5 mindössze négy csillagot kapott most az EuroNCAP 2024-es tesztjén. Amikor először olvastuk a sajtóközleményt, azt gondoltuk, hogy ez a BMW i4-hez hasonló baki lehet, amikor spórolásból az alapmodell nem kapott meg minden digitális biztonsági szolgáltatást és ezt az EuroNCAP egy csillag megvonásával „jutalmazta”, de úgy néz ki a Renault 5 esetén ennél komolyabb hiányosságok vannak. Forrás: EuroNCAP Az eredmény kapcsán persze azért szögezzük le már az elején, hogy a Renault 5 nem egy életveszélyes konstrukció, biztonsági szintje kielégítő, a balesetek a tesztek szerint kisebb sérülésekkel átvészelhetők benne. Ami talán a leglényegesebb: az utascella sértetlen maradt, megvédte a tesztbábukat. Ám a szervezet tesztjén mértek pár olyan értéket is, amelyek csak marginális védelmet mutatnak bizonyos testrészek védelmében: A Renault nem tudta demonstrálni, hogy a műszerfal a teszt során tapasztalt jó védelmet nyújt a különböző méretű, vagy a más üléspozíciót használó utasoknak is, ami miatt pontokat vontak le. A sofőr mellkasának védelme csak közepes eredményt ért el a nyomásszenzorok adati szerint. Az autó teljes szélességét lefedő merev akadályba történő ütközés során a hátsó utasok mellkasán is csak közepes védelmet mértek. Az ellenkező oldalról történő becsapódás során a testek a kelleténél jobban beleütköztek a mellettük ülőbe és nincs az autóban az első ülések közé felfúvódó légzsák sem, amely meggátolná a fejek összecsapódását. Jó hír azonban, hogy a többi kritériumban jó, vagy maximális pontokat kapott a kisautó. Így a két oldalsó becsapódást szimuláló teszt során a bábuk védelme kiváló volt, az ostorcsapás elleni védelme is jó minősítést kapott és a vízbe merülő autónak is jól nyílnak az ajtajai. A 6 és 10 éves, hátul ülő gyerekeket szimuláló bábuk védelme is jó volt, kivéve a nyaksérülés kockázatát, amely az eggyel gyengébb, „megfelelő” minősítést, iskolás nyelvezetben 4-es osztályzatot kapott. Forrás: EuroNCAP A Renault 5 digitális vezetéstámogató és balesetmegelőző rendszerei is inkább közepes pontszámot kaptak csak. A sérülékeny közlekedési szereplők névvel illetett gyalogosok és biciklisek kapcsán a legtöbb teszt során a legjobb eredményt érte el a kocsi, de a parkoló autók mögül kifutó gyerekek és biciklisek kapcsán a csak jó-közepes osztályzatokat kapott. A sávelhagyás gátló sem remekelt, csak a legjobb alatti „megfelelő” minősítést érte el, a vészfék asszisztens pedig ennél is gyengébbre sikerült: a frontális ütközéseket meggátló, mérséklő automata vészfékezés a leggyengébb osztályzatot kapta. Így összességében az autó a sérülékeny szereplőket 76 százalékban védi, a biztonsági asszisztensek pedig 68 százalékos eredményt értek el. Összehasonlításképp ezekben a legmagasabb pontszámok a 2024-es tesztek során 86% (Toyota CH-r és Subaru Forester), valamint 87% (Mercedes-Benz E-osztály) voltak. Az eredmények vonatkoznak a műszakilag azonos Alpine A290 modellre is. Megvan a Renault 5 magyar ára PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1yb3ZhdC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1yb3ZhdC5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!