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
auto

Volkswagen vezér: Ez nem kívánságműsor!

üzlet
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

Nem közeledtek az álláspontok a menedzsment és a szakszervezet vitájában, így hétfőtől még nagyobb sztrájk lesz, mint az első héten volt.

Oliver Blume és a cég pénzügyi igazgatója is nyilatkoztak és úgy tűnik, nem engednek.

Nincs közeledés

A Volkswagen Csoport kilenc német gyárában volt a héten sztrájk – csak egy telephely maradt ki. Ám most első körben naponta csupán 2-2 órára szüntették be a munkát. Állítólag 100.000 munkavállaló vett részt a megmozdulásban.

A legfrissebb hírek szerint azonban, mivel a menedzsment nem hátrál meg, a szakszervezet bekeményít. Hétfőtől napi négyórás figyelmeztetősztrájkot hirdettek – írja az Automobilwoche.

Eközben a felek a tárgyalások negyedik körére készülnek, amely szintén hétfőn kezdődik Wolfsburgban. A vállalat vezetése továbbra is a fizetések csökkentését és 2-3 üzem bezárását tartja szükségesnek.

Az Automotive News Europe írása szerint a Bernstein elemzője úgy számol, jelenleg évi 800.000 autónyi felesleges gyártói kapacitása van a cégnek Németországban.

Mindeközben Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója hajthatatlannak tűnik. A vezető a napokban a cég székhelyén 20.000 egybegyűlt alkalmazott előtt arról beszélt, hogy nekik, a menedzsmentnek sem „kívánságműsor” ez, kényszerpályán vannak.

Blume arról beszélt a cég székhelyén, hogy ismét meg kell dolgozniuk azért, hogy az élre kerüljenek Kínában, amelyet – szabadon fordítva – aranytojást tojó tyúkként emlegetett. Úgy fogalmazott:

gyárthatjuk mi a világ legjobb autóit, ha nem tudunk pénzt keresni velük.

A cégvezető szerint a szakszervezet által javasolt 1.5 milliárdos csomag egyszerűen nem elég.

Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Arno Antilitz a cég pénzügyi igazgatója is december 5-én egy a Goldman Sachs által rendezett konferencián Londonban.

A vezető azt hangsúlyozta, hogy fenntarthatatlan az, hogy kihasználatlan üzemekkel működnek. Úgy fogalmazott, hogy minden ilyen gyár további vérveszteséget okoz és elveszíti a versenyképességét. Így nem tudnak ekkora létszámmal működni.

A szakszervezet egyébként azt is javasolja, hogy a még egyébként mindig nyereséges cég csökkentse az osztalék kifizetését. Tavaly még 9 eurót fizettek részvényenként, jelenleg az elemzők 6,75-öt várnak, de állítólag a főrészvényes Porsche SE, a Porsche és Piech családok cége minimum ötmilliárd eurót vár el a Volkswagentől.

Hannoveri félelmek

Eközben a hannoveri munkások idegeit borzolják azok az értesülések, hogy az elektromos ID. Buzz gyártását a cég áthelyezheti Lengyelországba.

A kisbusz és teherautó testvére jelenleg a Volkswagen Csoport kishaszongépjármű központjában, Hannoverben készül a belső égésű Transporter mellett, ám a hírek szerint Poznanba költözhet a gyártás. A Transporter új elektromos verzióját már így is Törökországba költöztették, ahol a Ford alapokra épülő áruszállító az amerikaiak üzemében készül.

Az ID.Buzz-ból az idei első félévben csak 14 ezer darab fogyott, miközben ennél jóval többet várt a cég. Most novemberben megkezdődött viszont az amerikai forgalmazás, amelytől a cég sokat remél – írja az Automobilwoche.

Sztrájk: decembertől leállhat a munka a Volkswagen német gyáraiban

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.