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
auto
2024. 04. 19. péntek

2019-ben érkezik a Tesla lehetséges vetélytársa

elektromos autó

Azok a szerencsés emberek, akik részt vettek az október 9 és 11-e között megrendezett 30. Nemzetközi Elektromos Autó Konferencia és Kiállításon Stuttgartban, saját szemükkel láthatták a Porsche autógyár legelső teljesen elektromos kocsiját. Ez persze ebben a formában nem teljesen fedi a valóságot, hiszen a kiállított darab egy Cayman volt, melyet teljes egészében elektromossá alakított a gyártó annak érdekében, hogy az új ultragyors, 800 voltos hajtásrendszert tesztelhesse, és megmutassa, milyen irányba tartanak a fejlesztések a német autógyárnál – írja az Electrek hírportál.

A stuttgarti kiállításon bemutatott Cayman e-volution, melyen a Mission E hajtásrendszerét tesztelték, Forrás: Wikipedia

Ezt a rendszert fogja megkapni ugyanis a 2019-ben piacra kerülő, és már ténylegesen a legelső teljesen elektromos modell, a Mission E, melynek hatótávolsága meghaladja majd az 500 kilométert, és a Porsche által fejlesztett 350 kW-os villámtöltőnek az idő szűkében álló tulajdonosok is örülhetnek, hiszen csupán 15 perc elég lesz arra, hogy az akkumulátorát feltöltse 80%-ig. Ez már elegendő lesz közel 400 kilométer megtételéhez. A gyártó azt is elmondta, hogy kevesebb, mint 3,5 másodperc kell majd a 100 km/h eléréséhez álló helyzetből, és a végsebesség meghaladhatja a 250 km/órát is. Ami azonban a legfontosabb, hogy az ára állítólag a Panamera induló árához lesz hasonló – tudta meg a Carmagazine -, tehát közel 24 millió forint, s bár hatótávolságban egy kicsit még alulmarad az autó a Tesla egyes modelljeihez képest, a Porsche elektromos autója komoly vetélytársa lehet a Tesláknak, ha valóban az említett áron lehet majd megkapni 2019-ben. A német villanyautó egyébként a Tesla Model S-hez hasonlóan négyajtós lesz, csak sokkal sportosabb kinézettel ruházzák fel.

A 2019-ben piacra kerülő Mission E modellnél láthatóan fontos szempont volt a sportos külalak, Forrás: Porsche

A stuttgarti kiállításon megtekinthető, Cayman e-volution névre keresztelt tesztautó tehát nem fog sorozatgyártásra kerülni, és külsőre még csak meg sem közelíti azt a sportautót, amit majd két év múlva fog felmutatni a Porsche a legelső villamos járgányukként, s ami igencsak komoly veszélyt jelenthet a Teslák eladásaira. A Mission E modell jövőbeli gyártását egyébként 2015-ben jelentették be, és hozzátették, hogy bizonyosan nem ez lesz az utolsó elektromos Porsche.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.