A norvég piac közel fele már elektromos

Minden eddiginél magasabb, 48%-os volt a hálózatról tölthető, tehát plugin hibrid vagy tisztán elektromos autók részaránya az összes autó között idén szeptemberben Norvégiában. Ez 6524 darab regisztrált környezetkímélő járművet jelent csak ebben a hónapban, ami minden idők legmagasabb eredménye a skandináv országban. A teljes évet tekintve a plugin autók aránya elérte a 37%-ot, ami 29%-os növekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

A helyzet pikantériája, hogy a tisztán elektromos járművek eladása 33%-ot, míg a hálózatról tölthető hibrideké csak 24%-ot növekedett. A tisztán elektromos járművek súlya 2018-ban az új Nissan LEAF és a Tesla Model 3 érkezése miatt tovább növekedhet.

A szeptemberi értékesítés oroszlánrészét három autó, a Tesla Model S, a Tesla Model X és a Volkswagen e-Golf adta. Ezek mindegyikéből több, mint 900 darabot adtak el. A legnépszerűbb típusból a Model S-ből 1007 darabot adtak el, ami nem sokkal marad e a 2015-ben regisztrált 1140 darabos csúcstól. A vélekedések szerint a norvégok megvárták a Tesla Model 3 bemutatóját, majd megrendelték a Model S-t.

Pozíció Típus Értékesítés
1 Tesla Model S 1007
2 Tesla Model X 996
3 Volkswagen e-Golf 949
4 BMW i3 313
5 Mitsubishi Outlander PHEV 292

2017 során a Tesla mindkét típusa több helyet lépett előre az éves rangsorban. A plug-in hibrid és a villanyautók között a Model X az 5., míg a Model S a 8. helyre kapaszkodott vissza. A gyártók rangsorában a Volkswagen 22%-kal vezet, a BMW 17%-kal a második, míg a Tesla 11%-os részaránnyal bír, meghaladva a Mercedest 10%-os részesedését.

Szeptemberben a BMW i3 REX modellből és a Toyota Miraiból 1-1 darab, a szintén üzemanyagcellás Hyundai FCEV-ből pedig öt darab talált gazdára. Az üzemanyagcellás modellek részaránya a teljes eladásban 0,03%.

EZT OLVASTAD MÁR?  A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók
Pozíció Típus Szeptember 2017 eddig % ’16Pl
1 Volkswagen e-Golf 949 4.531 11 2
2 BMW i3 313 3.748 9 5
3 Nissan Leaf 111 2.911 7 4
4 Mitsubishi Outlander PHEV 292 2.739 6 1
5 Tesla Model X 996 2.694 6 11
6 Volkswagen Passat GTE 211 2.652 6 6
7 Mercedes GLC350e 156 2.177 5 21
8 Tesla Model S 1007 2023 5 8
9 Volkswagen Golf GTE 229 1.885 4 3
10 Renault Zoe 38 1.880 4 10
11 BMW 225xe Active Tourer 194 1880 4 12
12 Mercedes B250e 84 1.416 3 9
13 Volvo XC90 T8 169 1.301 3 19
14 Hyundai Ioniq Electric 76 1.290 3 20
15 Audi A3 e-Tron 153 1.224 3 7
16 Mercedes C350e 158 944 2 15
17 Opel Ampera-e 28 923 2 N/A
18 Audi Q7 e-Tron 84 787 2 22
19 BMW X5 40e 48 752 2 16
20 Volvo V60 Plug-In 15 618 1 17
21  Volkswagen e-Up! 83 582 1 14
22  Kia Soul EV 58 545 1 13
23  Volvo S/V90 PHEV 246 400 1 N/A
24  Volvo XC60 PHEV 215 362 1 N/A
25  BMW 530e 59 336 1 N/A
26  Toyota Prius PHV 40 334 1 N/A
27  Kia Optima PHEV 67 281 1 39
28  BMW 330e 17 275 1 24
29  Mini Countryman PHEV 90 260 1 N/A
30  Mercedes E350e 34 204 N/A
Egyéb 314 1376 3 N/A
Összesen 6524 42.976 100  

Forrás: elbil.no; ofvas.no

A modellek rangsorolása üzemanyagtól függetlenül:

Pl Model Sales
1 Tesla Model S 1.007
2 Tesla Model X 996
3 Volkswagen e-Golf 949
4 Toyota Yaris 347
5 BMW i3 312
6 Toyota RAV4 299
7 Mitsubishi Outlander PHEV 292
8 Toyota Auris 263
9 Volvo S/V90 PHEV 246
10 Toyota C-HR 237
EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromos autó töltő Nagykanizsán

A szeptemberi 48% -os plug-in hibrid és tisztán elektromos részesedéssel láthatjuk, hogy igen erőteljesen elindult a piac a „villamosítás” felé. Most fordult elő először, hogy nincs tisztán belső égésű motorral rendelkező modell a Top 10-ben: négy sima hibrid (HEV), két plug-in hibrid (PHEV) és négy tisztán elektromos (BEV). Ebben a hónapban három BEV modell van a dobogón, mind a Teslák, mind a VW e-Golf mindenki másnál jelentősen elhúztak, legalább egyenként 600 darabbal több fogyott belőlük, mint a negyedik helyezett Toyota Yarisból, amely nem sokkal előzi meg a tisztán elektromos BMW i3-at. Majd két plug-in hibrid (Outlander PHEV és S / V90 PHEV) és három további Toyota hibrid (RAV4 és C-HR) következik. Miután a Top 10 „mentesült” (NO ICE) a tisztán belsőégésű motorral rendelkező járművektől, a következő lépés: a sima hibridek (HEV) lecserélése plug-in hibridekre. Ezt az idén nehéz lesz elérni. Talán 2018-ban?

Elektromos autót használsz?

Hozzászólás